اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

بدحجابی مقدمه سست شدن بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماکو گفت: بدحجابی و عدم توجه به حریم‌های معنوی افراد زمینه سست کردن پایه‌های خانواده را فراهم می‌کند.

بدحجابی مقدمه سست شدن بنیان خانواده است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیامد اصلی رعایت نکردن مؤلفه‌های حجاب اسلامی در جامعه متوجه کانون خانواده به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان در حال حاضر مرکز اصلی توجه دشمنان در طراحی هجمه فرهنگی جنگ نرم است، تصریح کرد: بازخورد پیامدهای سوء ناشی از بدحجابی به خصوص از ناحیه بانوان در ابتدا متوجه نسل جوان و کم تجربه جامعه می‌شود.

امام جمعه ماکو اذعان داشت: هنگامی که جوان نیازهای غریزی خود را از دسترس‌ترین منابع حاضر ارضا کند دیگر تفکر تشکیل خانواده برای رفع نیاز‌های غریزی خود بی‌مفهوم خواهد شد و این مسئله زمینه را برای سست کردن پایه‌های خانواده در شکل عادی فراهم می‌آورد.

رنجبری، حجاب ظاهری را مقدمه‌ای برای رسیدن به تقوا و بالا بردن مؤلفه‌های دینی همچون عفاف و حیای اجتماعی معرفی کرد و افزود: قاطعیت و مصونیت فردی و اجتماعی افراد در برابر کج‌اندیشی و ناهنجاری‌های اجتماعی گروهی بالهوس و بی‌قید و بند، حفظ و تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی موجود در جامعه فلسفه وجودی رعایت حجاب اسلامی توسط مردان و زنان مسلمان است.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی و اسلامی با تاکید فراوان بر چرایی و لزوم وجود حجاب در جامعه آن را مایه آرامش و امنیت خاطر افراد جامعه به ویژه زنان معرفی کرده است.

امام جمعه ماکو، خاطر ‌نشان کرد: اعتراف جامعه‌شناسان و روانشناسان غربی برای بازگشت به هویت اصیل انسانی بازگو‌کننده این واقعیت است که آزادی‌های اجتماعی که استکبار غرب به دلیل نداشتن قوه درک و فهم فلسفه وجودی احکام اسلامی همچنان از آن دم می‌زند نه تنها نتوانسته است خواسته افراد این قبیل اجتماعات را برآورده کند بلکه نظام اجتماعی خانواده را از شکل طبیعی خود درآورده و دیوارهای حریم خصوصی را تا سطح جامعه پیش کشیده است.

انتهای پیام/61013/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول