اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان خبر داد

برگزاری 125 مراسم قرائت زیارت ازبعید رسول‌اکرم در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید نبی مکرم اسلام در این استان خبر داد.

برگزاری 125 مراسم قرائت زیارت ازبعید رسول‌اکرم در کردستان

علی خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این مراسم با حضور آحاد مختلف مردم به ویژه مداحان و هیئت‌های مذهبی استان در سطح مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد 14 مراسم به صورت تجمیعی در راستای وحدت بیشتر جامعه اسلامی و به منظور پاسخ دندان‌شکن به اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های ‌تبلیغات اسلامی استان کردستان تمامی هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و مداحان استان را برای شرکت در این مراسم فراخواند و یادآور شد: 529 هیئت مذهبی برای شرکت در این برنامه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان بیان کرد: تلاش هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان استان در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های مناسبتی در طول سال را ستودنی خواند و اضافه کرد: تمامی اعضای هیئت‌های مذهبی اهل تسنن و تشیع این استان آماده برگزاری مراسم و برنامه‌های مناسبتی ایام مختلف سال هستند.

خزایی قرائت ادعیه، سخنرانی روحانیون و مبلغین بومی و غیربومی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت را از برنامه‌های مناسبتی در طول سال دانست.

وی گفت: توزیع نذری، برگزاری محافل قرآنی، احکام و اقامه نماز نیز از دیگر برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در مناسبت‌های مذهبی است.

وی وی در پایان اضافه کرد: برگزاری روضه‌های خانگی نیز از برنامه‌هایی است که هیئت‌های مذهبی استان به ویژه هیئت‌های بانوان اقدام به برگزاری آن می‌کنند.

انتهای پیام/79007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول