اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

19 دی جرقه‌ای در انبار باروت‌ بود‌/19 دی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: برپایی چهلم‌‌‌های پی‌درپی در جای جای شهر‌های کشور پیروزی انقلاب اسلامی را 22 بهمن ماه تضمین کرد.

19 دی جرقه‌ای در انبار باروت‌ بود‌/19 دی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج پیرامون قیام مردمی 19‌ دی‌ماه اظهار داشت: 19 دی سال 56 یادآور روز حماسه و شجاعتی است که امروز به عنوان نقطه عطفی در انقلاب اسلامی لقب و نشانی گرفته است.

امام جمعه آوج با تشریح و نحوه و روند ایجاد قیام 19 دی‌ماه افزود: رژیم شاه در سال 56 پس از گذشت سال‌ها از تبعید امام‌ (ره) فکر می‌کرد که آحاد مردم رهبری و مرجعیت خویش را فراموش کرده‌اند و شاه مخلوع می‌تواند اهداف پلید خویش را در زمینه دین‌فروشی پیاده کرده و به جلو ببرد.

وی ادامه داد: با چنین اندیشه‌ها و تفکرات در مقاله‌ای که در روزنامه اطلاعات منتشر شد، توسط دستگاه‌ پهلوی به امام‌ راحل توهین شد و شاهنشاه درصد بود تا به عمق اعتقادات مردمی ضربه شده و ملت را امتحان کند.

امام جمعه آوج با بیان اینکه ملت غیور ایران پس از انتشار نشریه هنگامی که متوجه شدند چه ‌اتفاقی روی داده است به‌ پا خواسته و آحاد جامعه هوشیار شدند، ابراز داشت: به دنبال جوشش ملت  در اعتراض به حرکت زشت پهلوی در روز 19‌ دی‌ماه شاه برای زهر‌ چشم‌ بگیرد کشتار فجیعی را در شهر قم به راه‌ انداخت و تعدادی از هم‌وطنان انقلابی را در این شهر به شهادت رسانید.

هاشمی با بیان اینکه 19‌ دی‌ماه نقطه عطفی در شکل‌گیری مبارزه اسلامی بود، تصریح کرد: 19 دی جرقه‌ای در انبار باروتی بود که سبب شد از چهلم شهدای قم مردم دیگر استفاده کرده و با برگزاری چهلم‌های مختلف در جای جای کشور در نهایت پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی در 22‌ بهمن‌ماه رقم خورد.

وی با بیان اینکه 19‌ دی‌ماه برای همیشه یادآور روز بزرگی است، تصریح کرد: وحدت و هماهنگی مردم در اوایل انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت و امت موجب سقوط شاهنشاهی شد و افتخاری را برای ملت ایران رقم زد.

امام جمعه اوج ادامه داد: امروز نیز دشمنان فکر می‌کنند با تخریب می‌توانند به مرز‌های کشور نفوذ کرده و ولایت‌ مطلقه فقیه را از پای در آورند اما ملت با تبعیت از ولایت همواره برابر تهاجم‌ها ایستادگی کرده و از مرز‌های خویش پاسداری و صیانت می‌کند.

انتهای پیام/77005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول