اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

اداره اوقاف‌ با منابع طبیعی فارس بر سر ‌‌‌400 هزار هکتار زمین وقفی ‌اختلاف دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس‌ با بیان اینکه در این استان حدود یک‌میلیون هکتار عرصه وقفی وجود دارد، گفت: ‌‌400 هزار هکتار زمین با منابع طبیعی مورد اختلاف است که تا پایان سال ‌جاری این اختلاف به پایان می‌رسد.

اداره اوقاف‌ با منابع طبیعی فارس بر سر ‌‌‌400 هزار هکتار زمین وقفی ‌اختلاف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم عصر امروز در نشست خبری هفته وقف اظهار داشت: در ترویج فرهنگ وقف در شرایط ضعیفی قرار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ابراز داشت: موقوفات در این استان نیازمند جدی احیا، توجه، تبلیغ و ترویج است.

وی گفت: فارس استانی ممتاز و پیشرو در عرصه وقف و بقاع متبرکه بوده که پیشتازی در این دو حوزه بهترین مولفه برای معرفی مردم متدین این منطقه است.

حسینی مقدم اضافه کرد: با وجود این پیشتازی واقعیت تلخ مظلومیت موقوفات را نباید فراموش کرد.

وی با اشاره به اینکه حقوق موقوفات تا شرایط مطلوب فاصله دارد تصریح کرد: رسانه‌ها، مدیران و متولیان موقوفات می‌توانند با هم‌اندیشی و تعامل بیشتر فرهنگ وقف را در این استان افزایش دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس خاطرنشان کرد: اگر فاصله و گسستی که در گذشته بین مردم و وقف ایجاد شده حذف شود شاهد روزهای خوش وقف خواهیم بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ وقف و رفع مظلومیت موقوفات از مهمترین اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حسینی مقدم بیان کرد: سازمان اوقاف به دنبال به روز کردن حقوق موقوفات چه از نظر تجدید اجاره‌ها و چه از نظر میزان آنها است.

وی ادامه داد: در بحث بقاع متبرکه نیز سازمان اوقاف به دنبال تحقق این موضوع است که این بقاع تبدیل به قطب‌های فرهنگی شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در این استان حدود یک‌میلیون هکتار عرصه وقفی وجود دارد که در صورت تحقق حقوق این عرصه سازمان اوقاف خدمات فراوانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دهد.

وی ابراز داشت: در هفته وقف سال جاری شاهد برنامه‌های مانند همایش وقف و روحانیت، دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار و علمای این استان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و بین‌المللی، افتتاح بیش از 50 پروژه عمرانی در سطح مساجد و بقاع متبرکه در فارس، افتتاح نمایشگاه و ایستگاه‌های «همگی واقف باشیم» را شاهد هستیم.

حسینی مقدم ادامه داد: درآمد موقوفات این استان نسبت به سرمایه آنها بسیار ناچیز است که باید این مشکل با فرهنگ‌سازی برطرف شود.

وی تصریح کرد: در استان فارس 400 هزار هکتار زمین با منابع طبیعی مورد اختلاف است که تا پایان سال ‌جاری این اختلاف به پایان می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس  بیان کرد: دستگاه‌های مختلف 40 میلیارد تومان به اوقاف این استان بدهکار هستند.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول