اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی و معدنی استان تاکید کرد.

لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند توسعه صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر شامگاه سه‌شنبه در نشستی با هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و تجارت استان و رؤسای انجمن‌های تحت پوشش آن اظهار کرد: فعالان این حوزه می‌بایست در یک فرآیند تعاملی مناسب با دستگاه‌های دولتی نسبت به تدوین سند یاد شده اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود معادن غنی و فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب صنعتی در خراسان رضوی، حضور نیروی توانمند انسانی را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند استان دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت منحصر به فرد موجود، باید گام‌ها در این حوزه سنجیده و در قالب راهبردهای صنعتی استان برداشته شود.

فروزان‌مهر با تاکید بر لزوم توانمندسازی هر چه بیشتر بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در جهت بهبود فضای کسب و کار و تسهیل روند تولید در استان، از همه منابع و امکانات استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی با بیان این که مدیریت استان نیز از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد، افزود: در صورت عدم امکان رفع برخی مشکلات در داخل استان، پیگیری موضوع و رفع موانع از طریق مرکز، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به وجود بی‌بدیل‌ترین ذخایر معدنی کشور در استان خراسان رضوی، تاکید کرد: باید از خام فروشی فاصله گرفته، زمینه فرآوری استحصالات معادن را در راستای ایجاد اشتغال، افزایش تولیدات و در نتیجه ارتقای ارزش افزوده ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی با عنوان اینکه فعالیت در بخش صنعت و معدن استان باید به شکلی دنبال شود که انواع سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: در این راستا می‌بایست تولیدات دانش محور با توجه به مزایا و ارزش افزوده سرشار آن در دستور کار قرار گیرد.

فروزان‌مهر با تاکید بر لزوم صدور دانش فنی تصریح کرد: باید با تعریف فرآیندهای کارآمد میان ایده و تجاری‌سازی، در مسیر برقراری ارتباط پویا میان بخش صنعت و دانشگاه‌ها حرکت کنیم، همچنین در این راستا مؤسسات دانش‌بنیان نیز در قالب‌هایی جدید و متفاوت از گذشته، تحت حمایت مستقیم مدیریت استان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند، ادامه داد: در حوزه تولید نیز صاحبان صنایع استان باید به نوسازی ساختار و فناوری‌های مورد استفاده توجه ویژه داشته باشند تا زمینه تولید محصولاتی با کیفیت بالا و رقابتی ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها را ضمانت اجرای هر چه بهتر کارها دانست و افزود: بخش قابل توجهی از رشد اقتصادی کشور، مرهون تلاش و ایثار صنعت‌گران در خط مقدم جبهه تولید ملی است و مسئولان به عنوان خدمتگزاران شما در عقبه کار، انجام حمایت‌های همه‌جانبه را به عنوان وظیفه دنبال می‌کنند.

در این دیدار رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با بیان اینکه 70 درصد گردش مالی استان مربوط به حوزه صنعت و معدن است، گفت: هم‌اکنون 185 هزار اشتغال و 8 هزار و 500 میلیارد سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.

سید حسن حسینی همچنین با تقدیر از همکاری خوب بدنه دولت در استان‌ با صاحبان صنایع و فعالان معادن استان، گفت: عمده مشکلات حوزه صنعت و معدن استان با هم‌اندیشی و هم‌فکری مسئولان استان، قابل رفع است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش صنایع برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در این بخش عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای موجود، تلاش در جهت تقویت سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات ارزی واحدهای صنعتی، حمایت بیشتر از کارآفرینان، توسعه علمی صنایع و ایجاد عنوان تجاری ممتاز برای تولیدات استان در سطح بین‌المللی را از موضوعات مورد توجه این تشکل برشمرد.

انتهای پیام/70005/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول