اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی خبر داد

گازرسانی به 56 شهر و روستای خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون عملیات گازرسانی به 12 شهر و 44 روستای خراسان‌جنوبی انجام شده است.

گازرسانی به 56 شهر و روستای خراسان‌جنوبی

حسن افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به طرح‌های در دست اجرای گازرسانی به شهرستان‌های سربیشه و درمیان اظهار کرد: عملیات گازرسانی به این شهرستان‌ها نیازمند 175 کیلومتر خط انتقال است.

وی ادامه داد: این خط انتقال 75 کیلومتر آن به قطر 30 اینچ از بیرجند تا سربیشه و 100 کیلومتر آن به قطر 12 اینچ از سربیشه تا اسدیه و قهستان اجرا می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون مطالعات خاک‌شناسی، مسیریابی و طراحی خطوط انتقال گاز به شهرستان‌های سربیشه و درمیان به صورت کامل انجام شده، تصریح کرد: همچنین مطالعات ارزیابی زیست محیطی این طرح‌ها انجام و با همکاری اداره کل محیط زیست استان به تایید شورای عالی زیست محیطی کشور رسیده و مجوز لازم صادر شده است.

* برآورد 103 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به سربیشه و درمیان

افتخاری با اشاره به مسیر 175 کیلومتری خط انتقال افزود: از 175 کیلومتر لوله فشار قوی مورد نیاز برای خط انتقال گاز به سربیشه و درمیان تاکنون 72 کیلومتر مسیرسازی، 38 کیلومتر ریسه‌چینی و جوشکاری و 34 کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به شهرستان‌های سربیشه و درمیان مبلغی بالغ بر 103 میلیارد تومان برآورد شده و براساس مصوبات مقرر شده این اعتبارات از شرکت گاز استان، اعتبارات مهر ماندگار و تسهیلات بانکی استانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای این طرح یادآور شد: تاکنون بیش از 33 میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین و هزینه شده است.

افتخاری با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه بر اساس مصوبه دولت سه سال پیش‌بینی شده، گفت: با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی و اعتبارات مورد نیاز آن، امید است با تامین به موقع اعتبارات شاهد اجرای کار براساس برنامه زمانبندی شده باشیم.

* 90 درصد جمعیت شهری خراسان‌جنوبی از نعمت گاز برخوردارند

وی اضافه کرد: تاکنون 12 شهر خراسان‌جنوبی شامل بیرجند، خوسف، قاین، آرین‌شهر، خضری دشت بیاض، نیمبلوک، فردوس، اسلامیه، بشرویه، سرایان، آیسک و سه قلعه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی متذکر شد: همچنین 44 روستای خراسان‌جنوبی شامل 16 روستای شهرستان بیرجند، دو روستای شهرستان خوسف، 21 روستای شهرستان قاینات و پنج روستای شهرستان فردوس گازرسانی شده‌اند.

این مسئول با اشاره به گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان‌جنوبی اذعان داشت: 90 درصد جمعیت شهری و 15 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/690014/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول