اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

اختصاص تسهیلات 24 میلیاردی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی آمل از اختصاص 24 میلیارد و 329 میلیون ریال تسهیلات برای خرید ماشین­آلات بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اختصاص تسهیلات 24 میلیاردی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: در راستای طرح توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و از محل طرح توسعه بخش کشاورزی، اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 329 میلیون ریال به این بخش اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای 102 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان آمل به تصویب رسیده است.

امینی یادآور شد: این مبلغ در بانک هم مصوب و تاکنون مبلغ 23 میلیارد و 458 میلیون ریال آن عقد قرارداد و پرداخت شد و مابقی آن در دست بررسی و اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل همچنین از برگزاری کلاس آموزشی مهارتی بهداشت و بیماری‌های دام ویژه زنان روستایی در شهرستان آمل خبر داد و بیان کرد: به منظور ارتقای سطح علمی، فنی و مهارتی تسهیل‌گران زنان روستایی، یک دوره کلاس آموزشی فنی و مهارتی ویژه زنان روستایی با همکاری مجتمع آموزشی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی در مدت دو روز و با شرکت بیش از 25 نفر از فراگیران تسهیلگر زن روستایی در دو بخش دهستان هرازپی جنوبی و پایین خیابان لیتکوه صورت گرفت.

امینی با اعلام اینکه فراگیران با موضوعاتی مرتبط در حوزه کشاورزی و دامپروری آشنا شدند، یادآور شد: فراگیران تعاریف بهداشت دام، نژادهای گاو و ویژگی‌های گاو سالم، بررسی گوساله به لحاظ ناهنجاری‌ها، زمان تلقیح و بهداشت زایمان و پس از آن، تغذیه با شیر مادر و انجام واکسیناسیون، روش‌های مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، بیماری و ورم پستان دام و راههای کنترل آن، بهداشت کارگر شیردوش و سالن شیردوشی و ساختمان و جایگاه اسکان دام و مسائل مرتبط با آن را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین فراگیران سؤالات خود را پیرامون دام، بهداشت و تغذیه آن و پرورش گوساله مطرح کردند.

انتهای‌پیام/86011/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول