اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تالار حافظ شیراز صورت گرفت

برگزاری جشنواره «پیامبر صلح و رحمت و مهر»

خبرگزاری فارس: جشنواره رقابتی «پیامبر صلح و رحمت و مهر» با همکاری هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

برگزاری جشنواره «پیامبر صلح و رحمت و مهر»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، دبیر اجرایی جشنواره ‌«پیامبر صلح و رحمت و مهر» در مورد برگزاری جشنواره «پیامبر صلح و رحمت و مهر» اظهار داشت: هنرمندان بسیج هنرمندان فارس به عنوان بازوهاى هنرى این استان در راستاى تامین نیروهاى متعهد در جامعه هستند.

حسین پاشاپور ادامه داد: هنرمندان بسیجی به صورت مستقیم وارد فضاى جشنواره «پیامبر صلح و رحمت و مهر» شده‌اند.

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان فارس توانست طى دو روز با هماهنگى‌هاى صورت گرفته، در کنار برگزارى مراسم تعزیه‌خوانى، جشنواره بداهه‌نویسى را در قالب سه انجمن خوشنویسى، طراحى، نقاشى و انجمن فیلم‌سازى با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس همکاری کند.

پاشاپور با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان کرد: موضوعات این جشنواره با توجه به مسائل سیاسى روز جامعه اسلامى با محوریت‌هاى اسلام‌ستیزى، توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و دفاع از ارزش‌هاى ناب اسلامى است.

دبیر انجمن فیلم‌سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: انجمن فیلم‌سازى سازمان بسیج هنرمندان فارس در این راستا نماهنگ‌هایى را با مضمون تهاجم فرهنگى، بیدارى اسلامى تولید کرده است.

وى در ادامه با ابراز خرسندى از تعامل و همکارى با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس گفت: ادامه این همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری این استان بسیار ارزشمند و ضروری است چرا که موجب پیشرفت هنر متعالی در جامعه می‌شود.

پاشاپور خاطرنشان کرد: داوطلبان و هنرمندان می‌توانند با توجه به موضوع، پیام‌آور صلح و مهر و رحمت، با تکنیک و سبک آزاد آثار هنریشان را در مدت چهار روز در این محل خلق کرده و پس از تولید به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند تا بعد از داوری‌های لازم به بخش رقابتی جشنواره راه یابند.

دبیر اجرایی جشنواره «پیامبر صلح و رحمت و مهر» در سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند با تکنیک و سبک آزاد موضوع مسابقه را از کتب ارزشمندی مانند قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حکایات سعدی، حافظ، مثنوی و سایر منابع مشابه استخراج مفهومی کرده و تبدیل به عینیت هنر خود به صورت خلاقانه کنند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول