اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

1000 طرح کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 1000 طرح کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

1000 طرح کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه علی‌اشرف منصوری در کارگروه طرح توسعه کشاورزی که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌جاری به کشاورزان آسیب‌دیده از خشک‌سالی و سرمازدگی در سال‌های 89، 90 و 91 خسارت پرداخت می‌شود.

منصوری تصریح کرد: از محل تسهیلات و اعتبارات سال 90، 3 هزار و 145 فقره پرونده با اعتبار 137 میلیارد تومان به تصویب رسیده است که بالغ بر هزار پروژه آن در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام مبالغ ابلاغی سال 90 جذب شده است، خاطرنشان کرد: کرمانشاه با 43 میلیارد تومان و ثلاث باباجانی با 20 میلیارد تومان بیشترین و کمترین جذب تسهیلات را داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تسهیلات سال 90 در شش ماه اول سال 91 جذب شد.

وی تصریح کرد:80 درصد  طرح‌ها در بخش تولیدات دامی و مابقی طرح‌ها در بخش‌های تولیدات گیاهی و صنایع غذایی است.

منصوری با اشاره به اینکه سهم استان در سال 90 از صندوق حمایت از بخش کشاورزی 37 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: از این محل 24 فقره طرح با اعتبار مالی 40 میلیارد تومان به تصویب رسیده است و سهم استان کرمانشاه در سال 91 از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی، 15 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 175 هزار هکتار  از اراضی ملی  در استان کرمانشاه شناسایی شده، گفت: 31 هزار از این اراضی تخصیص داده شده که سرپل‌ذهاب و پاوه 100 درصد اراضی، بیشترین و هرسین و قصرشیرین کمترین اراضی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی طرح‌های آماده بهره‌برداری 1004 مورد است که در سال 91 ابلاغ اعتبار شده‌اند، تاکید کرد: 2 هزار و 990 مورد نظارت بر طرح‌ها صورت گرفته است که 135 مورد از آن‌ها، 60 درصد، 40 طرح 30 درصد و سه طرح دیگر نیز بین 30 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

منصوری عملکرد استان کرمانشاه را در بحث نظارت بر طرح‌های کشاورزی خوب ارزیابی کرد و گفت: 48 طرح انحرافی نیز در بین طرح‌ها دیده شده است.

وی در پایان گفت: 114 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی در سال‌جاری به استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/2700/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول