اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه اصفهان:

هدایت به مطلوب مطلق ثمره ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه و عضو گروه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آیات ذکر شده در قرآن گفت: هدایت برای رسیدن به مطلوب مطلق از ثمرات ولایت تکوینی پیامبر اکرم(ص) است.

هدایت به مطلوب مطلق ثمره ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) است

حجت‌الاسلام محمدرضا نقیه با اشاره به ولایت تکوینی پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: انشقاق ماه از معجزات و تصرفات تکوینى ایشان است که قرآن کریم با اشاره به آن می‌فرماید «نزدیک شد قیامت و از هم شکافت ماه و هرگاه نشانه‏اى ببینند روى بگردانند و گویند: سحرى دائمى است»

وی اظهار کرد: آیات نخستین سوره قمر به یکى از معجزات و تصرفات تکوینى پیامبر اکرم (ص) که همان دو نیم کردن ماه است اشاره دارد که ناشى از ولایت تکوینى ایشان است.

حجت‌الاسلام نقیه افزود: برخی می‌پندارند که انشقاق ماه در این آیات، به دو نیم شدن آن در روز رستاخیز اشاره دارد اما قراینى وجود دارد که برداشت نخست را تأیید مى‏کند.

وی با ارائه دلایلی مبنی بر تایید تصرفات تکوینی و معجزه پیامبر (ص) تاکید کرد: مقصود از آیه، آیات قرآنى نیست، بلکه مقصود معجزه است چرا که قرآن از معجزات پیامبران با الفاظى ماند «آیه» و «بیّنه» یاد مى‏کند و مقصود از این کلمه نیز اعجاز پیامبر (ص) و انشقاق ماه است.

وی با اشاره به بخشی از این آیه درباره افرادی که نشانه‌ها را «سحر» می‌نامند، ادامه داد: با توجه به اینکه روز قیامت، پهنه ظهور تمام حقایق است و در آن هنگام فردی سخن باطلى بر زبان نمى‏راند منظور از نشانه در این آیه معجزه پیامبر( ص) است چرا که سحر خواندن آیات الهى سخن باطلى است که در قیامت اتفاق نمی‌افتد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ثمرات ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) گفت: یا همان هدایت برای دست‌یابی به مطلوب مطلق از ثمرات ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) است.

وی تشرف مردم و دشمنان پیامبر (ص) به اسلام در طی برخورد با ایشان را از دیگر موارد تایید کننده ولایت تکوینی ایشان دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان رسول گرامی اسلام(ص) با ساحر خواندن ایشان مردم را از نزدیک شدن به پیامبر (ص) باز مى‏ داشتند افراد مجذوب حضرت مى‌شدند.

حجت‌الاسلام نقیه اضافه کرد: از آن جمله فردی به نام اسعد بن زراره است که از دشمنان ایشان بود و در طی برخورد با حضرت راه و طرز تفکرش تغییر کرد و اینها همه حاکى از نفوذ شخصیت پیامبر (ص) در افراد مختلف و هدایت به سوی مطلوب مطلق است. 

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول