حجتالاسلام محمدرضا نقیه با اشاره به ولایت تکوینی پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: انشقاق ماه از معجزات و تصرفات تکوینى ایشان است که قرآن کریم با اشاره به آن میفرماید «نزدیک شد قیامت و از هم شکافت ماه و هرگاه نشانهاى ببینند روى بگردانند و گویند: سحرى دائمى است»
وی اظهار کرد: آیات نخستین سوره قمر به یکى از معجزات و تصرفات تکوینى پیامبر اکرم (ص) که همان دو نیم کردن ماه است اشاره دارد که ناشى از ولایت تکوینى ایشان است.
حجتالاسلام نقیه افزود: برخی میپندارند که انشقاق ماه در این آیات، به دو نیم شدن آن در روز رستاخیز اشاره دارد اما قراینى وجود دارد که برداشت نخست را تأیید مىکند.
وی با ارائه دلایلی مبنی بر تایید تصرفات تکوینی و معجزه پیامبر (ص) تاکید کرد: مقصود از آیه، آیات قرآنى نیست، بلکه مقصود معجزه است چرا که قرآن از معجزات پیامبران با الفاظى ماند «آیه» و «بیّنه» یاد مىکند و مقصود از این کلمه نیز اعجاز پیامبر (ص) و انشقاق ماه است.
وی با اشاره به بخشی از این آیه درباره افرادی که نشانهها را «سحر» مینامند، ادامه داد: با توجه به اینکه روز قیامت، پهنه ظهور تمام حقایق است و در آن هنگام فردی سخن باطلى بر زبان نمىراند منظور از نشانه در این آیه معجزه پیامبر( ص) است چرا که سحر خواندن آیات الهى سخن باطلى است که در قیامت اتفاق نمیافتد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ثمرات ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) گفت: یا همان هدایت برای دستیابی به مطلوب مطلق از ثمرات ولایت تکوینی پیامبر اکرم (ص) است.
وی تشرف مردم و دشمنان پیامبر (ص) به اسلام در طی برخورد با ایشان را از دیگر موارد تایید کننده ولایت تکوینی ایشان دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان رسول گرامی اسلام(ص) با ساحر خواندن ایشان مردم را از نزدیک شدن به پیامبر (ص) باز مى داشتند افراد مجذوب حضرت مىشدند.
حجتالاسلام نقیه اضافه کرد: از آن جمله فردی به نام اسعد بن زراره است که از دشمنان ایشان بود و در طی برخورد با حضرت راه و طرز تفکرش تغییر کرد و اینها همه حاکى از نفوذ شخصیت پیامبر (ص) در افراد مختلف و هدایت به سوی مطلوب مطلق است.
انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001