اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نماز جمعه قلعه‌گنج:

قبح طلاق با جایگزینی رسوم غلط شکسته نشود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان قلعه‌گنج گفت: در زمینه مهریه باید در این شهرستان حتما بازنگری شود و بر آن باشیم تا با رسوم اشتباه و غلطی که جایگزین فرهنگ ناب اسلامی و بومی شده، قبح طلاق شکسته نشود.

قبح طلاق با جایگزینی رسوم غلط شکسته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام روح‌الله احمدی‌نیک بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی معضل طلاق در شورای اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: فقدان اخلاق و تعامل و احترام در خانواده سبب بروز مغبوض‌ترین حلال خداوند یعنی طلاق می‌شود.

وی افزود: در زمینه مهریه باید در این شهرستان حتما بازنگری شود و بر آن باشیم تا با رسوم اشتباه و غلطی که جایگزین فرهنگ ناب اسلامی و بومی شده، قبح طلاق شکسته نشود، جامعه اسلامی ما باید در اخلاق الگوی جهانیان باشد که در دین و شرع ما این موضع به خوبی بیان شده است.

احمدی‌نیک تصریح کرد: موضوع مهریه کم باید در خانواده‌های قلعه‌گنج با یک الگوی مناسب ترویج شود.

آثار زیانبار طلاق را به فرزندانمان یاد دهیم

محمود شاهرخی جانشین ناحیه مقاومت سپاه شهرستان قلعه‌گنج نیز در این جلسه اظهار داشت: روابط متقابل زن و مرد باید در بین مردم منطقه تبیین شود و در روستاها و خانواده‌های سطح شهر باید در این زمینه آموزش داده شوند.

وی افزود: آثار زیانبار طلاق را در جامعه به فرزندان و دانش‌آموزان یاد بدهیم و عوامل آن را به شکل ویژه واکاوی و مورد بررسی قرار دهیم، رفتارشناسی باید انجام شود و فرهنگ‌های نامناسب برچیده شوند.

عدم ورود فرهنگ غلط در رسوم کهن و اسلامی

سیامک میلادی جانشین نیروی انتظامی قلعه‌گنج نیز در این جلسه اظهار داشت: با بررسی پرونده‌هایی که به کلانتری ارجاع یا گزارش می‌شوند، مشاهد می‌شود که فرزندان طلاق آمار قابل توجهی در این بزهکاری‌ها و مشکلات اجتماعی را ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: باید خانواده دارای تحکیم و استواری اسلامی باشد و نگذاریم، فرهنگ غلط در رسوم کهن و اسلامی ما وارد شوند.

انتهای پیام/80004/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول