اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد

فعالیت 250 مبلغ در راستای گسترش فرهنگ وقف در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از فعالیت 250 مبلغ در راستای ترویج فرهنگ وقف در خوزستان خبر داد و گفت: باید فعالیت‌ها در این حوزه را گسترش داد.

فعالیت 250 مبلغ در راستای گسترش فرهنگ وقف در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید علی میرمحمدی ظهر امروز در دیدار مدیران این اداره کل با نماینده ولی‌فقیه به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: ترویج فرهنگ مترقی وقف در جامعه اسلامی باید بیش از پیش در دستور کار باشد به نحوی که در شرایط کنونی بیش از 250 مبلغ در راستای ترویج این فرهنگ در خوزستان در حال تلاش هستند.

وی افزود: وقف بهترین اقدام برای ماندگاری کار خیر و بهره‌مندی از آن پس از مرگ است و به نحوی باقیات‌الصالحاتی است که انسان برای خود تضمین می‌کند.

*توسعه فعالیت‌های قرآنی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: در راستای مظلومیت‌زدایی از کتاب شریف قرآن در تلاش هستیم تا فعالیت‌ها در این عرصه را به سرعت گسترش داده و به این دلیل باید برنامه‌ریزی زیربنایی در جامعه وجود داشته باشد تا بتوان درباره این مسائل برنامه صحیحی برای فعالیت ارائه کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی در حال ساماندهی حافظان قرآن در خوزستان بوده و به این دلیل تلاش‌های گسترده‌ای در این باره انجام شده است و نهادهای ذی‌ربط در این باره همکاری بسیار خوبی انجام داده‌اند.

میرمحمدی با اشاره به نحوه فعالیت و ساماندهی این حافظان قرآن در خوزستان افزود: در شرایط کنونی با گذشت تنها شش ماه از اجرای این طرح بیش از 12 هزار و 400 نفر برای حفظ جزءهای 30 و یا دو جزء نخست قرآن ساماندهی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم که در سال‌جاری این تعداد حافظان رشد 50 درصدی داشته و به شمار 20 هزار نفر برسند و این مهم نیز قابل تحقق است.

*هفت بقعه در حال بازسازی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: در شرایط کنونی برای ساماندهی و استفاده از محیط بقاع متبرکه استان خوزستان به عنوان قطب‌های فرهنگی در تلاش هستیم تا بقاع شاخص استان را مرمت و بازسازی کنیم و در این باره طبق برنامه در حال فعالیت هستیم.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی هفت بقعه در سراسر خوزستان در حال مرمت و بازسازی هستند که از این میزان می‌توان به علی‌ابن مهزیار اهوازی، هفت شهیدان در مسجدسلیمان، سید صالح ایذه، سبزقبای دزفول، شاهزاده احمد اندیمشک و سید بهزاد باغملک را نام برد.

میرمحمدی افزود: در شرایط کنونی و برای فعالیت در ایام نوروز 64 بقعه در سراسر استان به عنوان بقاع شاخص معرفی شده و در آنها به مناسبت ایام فاطمیه «سوگواره یاس نبوی» راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول