اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلغ حوزه علمیه قزوین:

زیباترین کالاها را به مسجد وقف کنید

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین گفت: باید زیباترین راهکارهای وقف کردن در مساجد بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

زیباترین کالاها را به مسجد وقف کنید

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه آحاد جامعه کالاهایی نو و زیبا را به مسجد وقف کنند، اظهار داشت: باید چگونگی وقف کردن و زیباترین راه انفاق کردن در راه خدا را بین مردم فرهنگ‌سازی کرد تا آنان بهترین کالاها را به مساجد وقف کنند.

وی با اشاره به اینکه فرش‌ها و لوازم موجود در مسجدها باید تمیز و پاک باشد تا نمازگزاران از نظم و انضباط این مکان مقدس لذت ببرد، اضافه کرد: متأسفانه در برخی از مسجدها به علت نامرتب و مندرس بودن لوازم موجود در مساجد افراد رغبت نمی‌کنند به این مکان مقدس وارد شوند که برای رفع این مشکل باید اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به روایات مبنی بر اینکه «انسان به مقام نیکی نمی‌رسد مگر اینکه بهترین چیزی را که دارد در راه خدا انفاق کند»، ابراز داشت: طبق این روایت هر فردی که کالایی را به مسجد وقف می‌کند باید آن در نزد فرد بهترین، زیباترین، دوست‌داشتنی و باارزش‌ترین شی باشد تا در نزد خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه راهکارهای انفاق و اهمیت وقف به مساجد باید از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها ائمه جماعات به مردم اطلاع‌رسانی شود، اذعان داشت: با تحقق این هدف می‌توان مساجد را زیباتر و منظم‌تر کرد.

نمازگزاران در رعایت نظافت مساجد مصمم‌تر باشند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه باید نظافت در مساجد نسبت به منازل افراد جامعه دو چندان رعایت شود، بیان داشت: نظافت مساجد از اهمیت ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است که باید در این راستا اقشار مختلف جامعه در عمل به آن مصمم‌تر باشند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه نظافت جزئی از ایمان است، اذعان داشت: طبق این حدیث افرادی که ایمان آوردند باید نظافت را در همه امورشان رعایت کنند که انجام دادن این امر در مساجد از حساسیت والایی برخوردارست بر این اساس باید در این مکان مقدس نظافت را دو چندان رعایت کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسلمانان برای اقامه نماز و ارتباط معنوی با خداوند متعال به مساجد می‌روند که نظافت و بهداشت این مکان مقدس می‌تواند محیط امن و آرامی را برای آنان فراهم کند تا بتوانند این ارتباط را مستحکم‌تر کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه مکان، بدن و لباس نمازگزار باید پاک باشد، متذکر شد: این بیانگر اهمیت پاکیزگی و نظافت نمازگزاران در نزد خداوند متعال است که آنان باید برای اقامه نماز پاک و مطهر باشد.

عباسی بیان داشت: مسجد باید پاک و تمیز باشد تا نمازگزاران که برای اقامه به این مکان مقدس می‌روند بهتر بتوانند ارتباطشان را برای بندگی خالصانه و راز و نیاز با خداوند متعال مستحکم‌تر کند.

انتهای پیام/77009/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول