اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد

تدوین پیش‌نویس نظامنامه فرودگاهی فرودگاه آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان از تدوین و تهیه پیش‌نویس نظامنامه فرودگاهی فرودگاه این شهرستان خبر داد.

تدوین پیش‌نویس نظامنامه فرودگاهی فرودگاه آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی آبادان، محمدرضا رضایی اظهار کرد: با تایید نظامنامه، فرودگاه بین‌المللی آبادان یکی از مراحل اخذ گواهینامه فرودگاهی را طی کرده است.

وی افزود: مفاد نظامنامه فرودگاهی توسط اعضای کمیته ایمنی فرودگاه جمع‌آوری، بررسی و در مهرماه 91 تدوین شد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان ادامه داد: پیش‌نویس نظامنامه جهت تصویب نهایی به دفتر استانداردهای فرودگاهی ارسال شده است.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیر اخذ گواهینامه فرودگاهی تصریح کرد: اخذ گواهینامه فرودگاهی صعود به جایگاه مطلوب‌تری را محقق می‌کند و زمینه‌ساز افزایش پرواز و توسعه فرودگاهی است.

نخستین گام در روند اخذ گواهینامه فرودگاهی، تهیه نظامنامه فرودگاه است؛ این کتاب آخرین اطلاعات کاربردی مربوط به موقعیت مکانی فرودگاه، تجهیزات، سرویس‌های ارائه شده، عملیات، دستورالعمل‌ها، طرح اضطراری، ساختار سازمانی، اداری و سامانه مدیریت ایمنی فرودگاه را شامل می‌شود.

نظامنامه فرودگاهی حاوی اطلاعاتی است که بیانگر انطباق فرودگاه با استانداردهاست و نشان می‌دهد که هیچگونه کمبودی که منجر به نقض ایمنی در عملیات پرواز باشد وجود ندارد.

این کتاب به عنوان سندی مرجع، چک لیست‌هایی را ارائه می‌دهد که در آنها مواردی که باید در سطح قابل قبولی حفظ شوند تا فرودگاه حائز شرایط برای اخذ گواهینامه باشد قید شده است.

همه اطلاعات جدید مربوط به موقعیت مکانی فرودگاه، امکانات، سرویس‌ها، تجهیزات، دستورالعمل‌های عملیاتی، اداری و ساختاری از جمله سیستم مدیریت ایمنی (SMS) باید در آن گنجانده شود.

این اطلاعات، سازمان هواپیمایی کشوری را قادر می‌سازد تا بتواند، صلاحیت فرودگاه را مورد ارزیابی قرار دهد و از این رهگذر در مورد واجد شرایط بودن متقاضیان گواهینامه فرودگاهی قضاوت کند.

انتهای پیام/72001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول