اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد

ریزگردها مهم‌ترین عامل آلودگی هوای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ریزگردها را مهم‌ترین عامل آلودگی هوای این استان عنوان کرد.

ریزگردها مهم‌ترین عامل آلودگی هوای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی صبح امروز در بازدید از موتورخانه مدیریت امور شعب بانک ملت خراسان جنوبی به مناسبت دومین روز از هفته هوای پاک اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در هفته هوای پاک به صورت نمادین از مراکز و واحدهای صنعتی و موتورخانه‌های ساختمان‌های تجاری و مسکونی بازدید می‌کند که البته این مهم در طول سال به صورت روزانه توسط همکاران در سطح استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: موتورخانه‌های مراکز دولتی و خصوصی و ساختمان‌های تجاری و مسکونی بزرگ به دلیل مصرف انرژی در بحث زیست محیطی به طور مستمر مورد بازدید و پایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: موتورخانه‌ها به دلیل مصرف انرژی در راستای آلودگی هوا موثر هستند که باید در این راستا اقدامات ضد آلایندگی هوا انجام شود.

صالحی هوشمندسازی موتورخانه‌ها را یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی در موتورخانه‌ها به دو روش انجام می‌شود که یکی از طریق نصب شیرآلات اتوماتیک برای تنظیم هوای داخلی ساختمان است و روش دیگر نیز در خود موتورخانه با استفاده از سنسورهایی به صورت هوشمند دمای داخلی ساختمان بر اساس دمانی بیرون تنظیم و کنترل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین هدف و مزیت هوشمندسازی موتورخانه کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هوشمندسازی موتورخانه‌ها در واقع با هزینه بسیار اندک، اما کارآیی بسیار بالا امکان‌پذیر و قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی و شهرستان‌های آن به دلیل جمعیت کم و تعداد کم خودروها آلودگی هوای آنچنانی ندارد، اضافه کرد: طی چند سال گذشته تعداد خودروها در استان زیاد شده و چون خودروها جدید جایگزین خودروهای فرسوده شده بر آلودگی هوا تاثیر آنچنانی نداشته است.

صالحی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و وجود واحدهای صنعتی و تولیدی در استان نیز در آلودگی هوا سهم بسیار کمی دارند، متذکر شد: وجود ریزگردها و گرد غبار حاصل از طوفان‌ها مهم‌ترین عامل آلودگی هوای خراسان جنوبی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در پایان اذعان داشت: خراسان جنوبی در محاصره کویر و نقاط بحرانی گرد و غبار قرار گرفته و به طور دائم دارای هوایی توام با ریزگردها است.

انتهای پیام/69003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول