اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط ‌ز‌یست خراسان ‌جنوبی خبر داد

ایجاد بانک اطلاعات نخبگان محیط ‌زیست خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان ‌جنوبی گفت: بانک اطلاعات متخصصان و نخبگان محیط ‌زیست در استان ایجاد شده است.

ایجاد بانک اطلاعات نخبگان محیط ‌زیست خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان محیط‌ زیست خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: تشکیل بانک اطلاعات متخصصان نقش بسزایی در انجام فعالیت‌های مؤثر و قابل توجه در حوزه محیط زیست استان دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان نیازمند کمک و یاری تمامی نخبگان در زمینه حفاظت محیط زیست است، افزود: باید دغدغه محیط زیست مورد توجه تمامی مسئولان استان قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر درصدد هستیم تا با استفاده از توان و ظرفیت متخصصان و نخبگان محیط‌‌ زیست در زمینه بهبود وضعیت محیط زیست استان گام برداریم.

صالحی یادآور شد: طبق اصل 50 قانون اساسی تمامی افراد به ویژه مدیران در حفظ محیط ‌زیست مسئول هستند و باید در زمینه حفظ محیط ‌زیست موج‌آفرینی کنند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه بر تدوین سند چشم‌انداز محیط زیست خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید سند چشم‌انداز محیط ‌زیست استان تهیه شده و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها براساس این سند انجام شود.

محمدرضا دوستی با بیان اینکه لازمه انجام امور مؤثر و مفید در حوزه محیط ‌زیست برگزاری نشست‌های مستمر و منسجم با حضور نخبگان است، افزود: باید تمامی منابع، نیروهای متخصص و مرتبط با محیط‌ زیست در استان شناسایی و ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر تشکیل انجمن متخصصان محیط‌ زیست اظهار کرد: این انجمن‌ها باید ثبت دولتی شده تا قابلیت کار در حوزه‌های بالاتر از استانی را داشته باشند.

یکی از مخترعان خراسان جنوبی نیز گفت: باید اداره کل محیط زیست طرح‌هایی را به مجموعه علم و فناوری استان پیشنهاد کند.

هادی حسینی با بیان اینکه باید براساس این طرح‌ها فعالیت‌های قابل توجه‌ای در این حوزه انجام شود، افزود: این طرح‌ها باید کاربردی شده و تنها به ارائه طرح خاتمه نیابد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول