اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌ جنوبی:

تمام زباله‌های عفونی خراسان‌ جنوبی بی‌خطرسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضر تمام زباله‌های عفونی و بهداشتی سطح استان بی‌خطرسازی می‌شوند.

تمام زباله‌های عفونی خراسان‌ جنوبی بی‌خطرسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ بیمارستانی در سطح استان پسماند عفونی نداشته و تمام زباله‌های بهداشتی بی‌خطرسازی می‌شوند.

وی از خریداری و نصب دستگاه‌های اتوکلاو به منظور بی‌خطرسازی پسماندها و زباله‌های پزشکی برای بیمارستان‌های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.

مدیرکل محیط زیست خراسان ‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت خالی در دستگاه‌های بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای بی‌خطرسازی پسماندهای مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها استفاده کرد.

صالحی تصریح کرد: در راستای بهبود این امر، تحویل زباله‌های بهداشتی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های استان نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: همچنین برای حمل زباله‌ها به بیمارستان‌های مجهز به اتوکلاو و یا تهیه دستگاه در آزمایشگاه‌ها و مجتمع‌های پزشکی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

*افتتاح بانک متخصصان محیط زیست در خراسان‌ جنوبی

مدیرکل محیط زیست خراسان ‌جنوبی از افتتاح بانک متخصصان محیط زیست در استان خبر داد و گفت: این بانک در هفته جاری با هدف استفاده از توان، اندیشه، تفکر و توانمندی‌های علمی نخبگان و کارآفرینان کار خود را آغاز کرده است.

صالحی از برگزاری مراسم پاک‌سازی کوهستان، جنگل و مناطق کویری خبر داد و یادآور شد: مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و استاندار، تشکیل کارگروه مخاطرات زیست ‌محیطی و برگزاری نمایشگاه محیط زیست در قاین از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در استان است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحد hsc در کارخانه فولاد قاین نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

مدیرکل محیط زیست خراسان‌ جنوبی با تاکید بر فرهنگ‌سازی بازیافت کالاها از مبدأ گفت: به منظور استفاده از منابع موجود باید بازیافت کالا از مبدأ در بین مردم فرهنگ‌سازی شده و زباله‌ها به صورت تفکیک شده جمع‌آوری شوند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول