اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جویبار:

دلایل وقوع طلاق بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان جویبار گفت: جلسات فوق‌العاده علل و راهکار طلاق در جویبار باید در دستور کار قرار گیرد و با کمک کارشناسان مشاور علل افزایش طلاق در این شهرستان نیز باید مورد تحقیق قرار گیرد.

دلایل وقوع طلاق بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جویبار، هاشم‌ورزی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جویبار که در دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: 69 درصد این طلاق‌ها به صورت توافقی بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان جویبار تعداد طلاق‌های صورت گرفته در 9 ماهه امسال را 103 مورد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 69 مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که ورودی پرونده‌ها در این زمینه در حال افزایش است، تصریح کرد: دادگستری این شهرستان یک قاضی زن در کنار قاضی خانواده درخواست کرده است و شورای حل اختلاف هم امر صلح و سازش و مشاوره قبل از طلاق را در دستور کار دارد.

هاشم‌ورزی خاطر نشان کرد: از طریق دادگستری استان کار تحقیقاتی در قالب پرسشنامه برای علل طلاق در جویبار آغاز شد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه شهرستان جویبار نیز در این جلسه گفت: جلسات فوق‌العاده علل و راهکار طلاق در جویبار باید دستور کار قرار گیرد و با کمک کارشناسان مشاور علل افزایش طلاق در این شهرستان نیز باید مورد تحقیق قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان جویبار اظهار داشت: در زمان انتخاب همسر معیارهای اقتصادی بر دیگر الگوهای اخلاق، دیانت، امانتداری و اصالت خانوادگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و خانواده‌ها باید بر این اصل توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان این‌که روش‌های انتخاب همسر به‌درستی صورت نمی‌گیرد، افزود: دستگاه‌های متولی باید راهکار اساسی در این زمینه بکار گیرند چرا که این مسئله در این شهرستان نشان می‌دهد آموزش مهارت‌های زندگی و انتخاب همسرداری مؤثر نبوده است.

کارشناسان و مشاوران طلاق در این شهرستان مهم‌ترین دلایل طلاق را عدم آگاهی خانوادها قبل از ازدواج، عدم آگاهی مهارت‌های قبل ازدواج و گریبانگیر شدن برخی جوانان به اعتیاد، عدم تفاهم رفتاری، پایین بودن آستانه تحمل رفتاری یکدیگر، افزایش سطح توقعات و همچنین مشکلات اقتصادی عنوان کردند.

انتهای‌پیام/86003/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول