اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

جشنواره ماهی در آبادان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار ویژه آبادان از برگزاری جشنواره ماهی همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

جشنواره ماهی در آبادان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدولی‌الله موسوی ظهر امروز در جلسه تقویت روحیه نشاط شهروندان و زیباسازی شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری منطقه برگزار شد، با اشاره به ابلاغ استانداری خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره غذا در همه شهر‌های استان اظهار کرد: بنابر اعلام استانداری خوزستان جشنواره غذا در همه شهرستان‌های استان همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در شهرستان آبادان با عنوان جشنواره ماهی برگزار می‌شود که با هماهنگی و تشکیل کارگروهی از اعضای شهرداری، مجمع امور صنفی، بازرگانی و اداره میراث فرهنگی برنامه‌ریزی و برپا می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان آبادان ادامه داد: همچنین در همین راستا و با اعلام استانداری خوزستان، نمایشگاه صنایع دستی با حضور کارآفرینان و هنرمندان منطقه با قابلیت‌های ارائه محصولات بومی، سنتی و صنایع دستی در شهرستان آبادان و همزمان با دهه فجر برپا می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به مبحث تقویت روحیه نشاط شهروندان و زیباسازی منطقه بیان کرد: همه اعضا و مدیران اجرایی شهرستان باید با این مبحث مهم اصولی‌تر برخورد کرد و اقدامات هرچند کوچک را در این راستا اطلاع رسانی و تقویت کنند.

موسوی افزود: همه روسای نهادهای اجرایی آبادان در این زمینه با جدیت و پشتکار بیشتری اقدامات مروبطه را پیگیری کرد زیرا این مبحث بنابر اعلام ابلاغیه سیاست‌های هیئت دولت به همه مدیرکل‌های استان‌ اعلام شده است.

وی در ادامه از ارگان‌های اجرایی شهرستان خواست برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری خودرا مرتبط با ارتقای روحیه و نشاط شهروندان برنامه ریزی کرد و افزود: در راستای بهبود فضای شهری و ارتقای روحیه تعالی، نشاط و آرامش حاکم بر جامعه برنامه‌ریزی شود.

*از المان‌ها و نقاشی‌های دیواری مناسب با فرهنگ بومی استفاده کنید

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به استفاده هر چه بیشتر از نمادها و ارزش‌های فرهنگ بومی مردم شهرستان آبادان در فضاهای شهری و به خصوص نقاشی‌های دیواری گفت: باید در فضاهای شهری از فرهنگ، آداب و رسوم ملی، اسلامی و بومی مردم شهرستان آبادان هرچه بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: تصاویری از آبادان قدیم در دهه‌های مختلف با محوریت صنعت نفت، پالایشگاه، باورها و آداب دینی مردم، صیادی و صید ماهی، تجارت و اسکله در نقاشی‌های شهری حائز شده تا مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور هر چه بیشتر با فرهنگ و آداب رسوم مردم این منطقه آشنا شوند.

موسوی در پایان گفت: انتقال فرهنگ و آداب اسلامی همراه با سنت‌های فلکلور برای انتقال به مهمانان نوروزی و دیگر مسافران وارد شده به منطقه بیشتر باید مورد تحلیل و استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/72002/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول