اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری موچش اعلام کرد

ضرورت توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌‌های کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری موچش با تأکید بر گسترش فعالیت‌های زندان در راستای کاهش جمعیت کیفری، توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ را ضروری خواند.

ضرورت توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پورموسی شامگاه چهارشنبه در بازدید از بازداشتگاه موقت کامیاران اظهار کرد: ایجاد بستر و امکانات مناسب در راستای کاهش آسیب و توجه به حقوق شهروندی و کرامت انسانی امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بهره‌گیری از مربیان مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای، توجه ویژه به حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان عامل مهمی در کاهش آسیب‌ زندان‌ها بوده و استفاده از این مرکز آموزشی بهترین فرصت برای بازسازی شخصیت مددجویان به منظور کسب مهارت و ایجاد اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: این موارد باعث افزایش توان کاری و حرفه‌ای مددجویان و بازگشت سعادتمندانه به اجتماع است و باید با دقت و برنامه‌ریزی مناسب پیش برود.

رئیس دادگستری موچش ضمن تقدیر از توجه مسئولان به این فعالیت‌ها در این زندان از تلاش‌های رئیس و کارکنان این مرکز برای دست‌یابی به توسعه فضای اشتغال و ایجاد امکانات موجود تشکر و قدردانی کرد.

پورموسی با تأکید بر تعامل بیشتر با مجموعه دادگستری و قضات خواستار کاهش آمار و استفاده از جایگزین‌های حبس از جمله رأی باز کردن مددجویان شد.

رئیس مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی کامیاران نیز در این بازدید بیان کرد: با توجه به اینکه از مهم‌ترین عوامل در بازسازی شخصیت مددجویان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های متعالی سازمان توجه به آموزش و فنی و حرفه‌ای در زندان است این مرکز حداکثر توان خود را با در نظر گرفتن فضا و امکانات موجود به کاربسته است تا در رسیدن به اهداف گام بردارد.

بابویه اضافه کرد: یکی از ابزارهای مهم در بازسازی شخصیت مددجویان که همان اشتغال و حرفه‌آموزی است در این مجموعه محقق می‌شود و خوشبختانه تعامل خوب و سازنده اداره فنی و حرفه‌ای و بکارگیری مربیان این مجموعه ما را در رسیدن به این اهداف یاری رسانده و این مجموعه توانسته است با بهره‌گیری از این ابزار سازنده کاهش آسیب را در زندان به حداقل برساند.

وی اعلام کرد: احداث بازداشتگاه موقت در کنار مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی کامیاران یکی از عوامل مهم و بازدارنده در کاهش آسیب در زندان‌ها است که خوشبختانه این مهم با توجه به استانداردها و اصول زندانبانی اسلامی در این بازداشتگاه محقق و مشهود است.

وی یادآور شد: رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی مددجویان از اصول اصلی در رأس کار زندانبانی اسلامی و برنامه‌های سازنده سازمان زندان‌هاست که با احداث بازداشتگاه‌های موقت توانسته‌ایم به اهداف نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/79007/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول