اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت خبر داد

تصویب 54 طرح اشتغال‌زا در مرودشت

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت از تصویب 54 طرح اشتغال‌زای کشاورزی در این شهرستان به ارزش 6 میلیارد تومان خبر داد.

تصویب 54 طرح اشتغال‌زا در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی بعد از ظهر امروز در چهاردهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی که با حضور اعضا و رؤسای بانک‌های عامل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد از تصویب 54 طرح به ارزش 6 میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه تولیدات دامی، صنایع، باغبانی، برق‌رسانی و تجهیز چاه‌ها و بانک نشا فعالیت می‌کنند که می‌توانند زمینه اشتغال‌زایی بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و 350 نفر را غیر مستقیم ایجاد کنند.

رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مرودشت تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح در این شهرستان تاکنون 337 طرح به ارزش 167 میلیارد و 840 میلیون تومان به تصویب نهایی رسیده و تسهیلات آن به متقاضیان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

فرماندار مرودشت از همگرایی و هم‌افزایی روسای بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تقدیر و اضافه کرد: با توجه به سطح بالای درخواست‌ها و جذب اعتبارات، انتظار ما بیش از این است که روسای بانک‌ها در زمینه تسریع و تسهیل پرداخت‌ها حداکثر تلاش را بکنند.

حسینی یکی از موانعی که موجب کندی ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح شده را عدم تهیه وثیقه بانکی دانست و تصریح کرد: یکی از موانع جدی عدم تحقق اخذ تسهیلات از سوی ارائه دهندگان طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان نداشتن وثیقه و ضامن از سوی آنان است.

این مسئول متذکر شد: در صورت عدم چاره‌اندیشی اساسی از سوی مسئولان و عدم جایگزین کردن اسناد و مدارک تضمین وام و رفع موانع و مشکلات، تعداد بسیاری از کشاورزان مجبور به انصراف می‌شوند و این کارگروه نیز به ناچار افراد دیگر را جایگزین می‌کند و به یقین این طرح عظیم با چالش جدی روبه‌رو شده و ممکن است از مسیر اصلی و پیش‌بینی شده خارج شود.

وی در پایان اذعان داشت: لازم است با همکاری و همفکری و استفاده از حداکثر توان تلاش کنیم تا تمام اعتبارات تخصیص یافته جذب شود و ضمن ایجاد اشتغال رونق اقتصادی و رضایت‌مندی حداکثری را در مردم به وجود آوریم.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول