اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی کرمان اعلام کرد

کاهش دمای کرمان به 9 درجه زیر صفر / خروج سامانه بارشی از کرمان

خبرگزاری فارس: کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: دمای هوا در استان کرمان به شدت کاهش یافته و امشب به هشت تا 9 درجه زیر صفر می‌رسد.

کاهش دمای کرمان به 9 درجه زیر صفر / خروج سامانه بارشی از کرمان

میترا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به بارش باران و برف در کرمان، رفسنجان، انار و لاله‌زار در استان کرمان اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها 0.8 میلی‌متر در کرمان، 1.2 میلی‌متر در رفسنجان و انار و لاله‌زار هر کدام 0.2 میلی‌متر بارش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی ظهر امروز از سمت شرق از استان کرمان خارج می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر پوشش ابر در تمام نقاط استان کرمان را داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه امروز دمای هوا در کرمان از 10 درجه بالاتر نمی‌رود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا در کرمان امشب به هشت تا 9 درجه زیر صفر برسد.

یاوری افزود: از ابتدای سال زراعی جاری 78.3 میلی‌متر بارندگی در شهرستان کرمان داشتیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 20.9 میلی‌متر بوده است.

وی نسبت به یخ‌زدگی و لغزندگی معابر برای فردا در استان کرمان هشدار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش شدید دما به کشاورزان توصیه می‌‌شود برای جلوگیری از یخ‌زدگی به نگهداری صحیح ادوات کشاورزی و تخلیه لوله‌های سمپاشی و جمع‌آوری سیستم‌های آبیاری اقدام کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: همچنین به گلخانه‌داران و باغداران توصیه می‌شود اقدامات حفاظتی و کنترل دما را انجام تا با مشکلات سرمازدگی مواجه نشوند.

انتهای پیام/80020/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول