اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

اقتصاد کشور آماده اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: افزایش نرخ دلار و ارز و کاهش قدرت خرید مردم از دلایل ممنوعیت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست و اقتصاد کشور آماده اجرای این مرحله نیست.

اقتصاد کشور آماده اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست

ناصر عاشوری امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به حضور ‌رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و مطرح شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها در صورتی که با شیب آرام اجرا شود اثر تورمی آن می‌تواند کمتر یا پلکانی باشد.

وی با بیان اینکه فضای اقتصادی کنونی کشور برای مرحله دوم این قانون آماده نیست، تصریح کرد: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در این شرایط موجب افزایش بیشتر تورم می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اقتصاد کنونی کشور، وجود تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار و ارز و کاهش قدرت خرید مردم را از دلایل ممنوعیت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد.

وی گفت: با اجرای مرحله دوم تولید کنندگان، مصرف کنندگان و مردم متحمل افزایش قیمت مضاعف می‌شوند ضمن اینکه ما با اعتقاد به اصل اجرای این قانون نگران معیشت مردم هستیم و نمایندگان تعهد دارند که برای رفاه بیشتر مردم و ارزان زندگی کردن آنها گام بردارند و اجرای مرحله دوم این قانون در شرایط کنونی معیشت اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.

عاشوری همراهی مجلس با دولت را برای اجرای فاز دوم این قانون الزامی دانست و تصریح کرد: پس از تشدید تحریم‌ها اجرای مرحله دوم این قانون از طرف نمایندگان ممنوع شده و در راستای این ممنوعیت اجرای آن نیازمند اصلاح قانون مرحله دوم این طرح است.

وی با بیان اینکه دولت با توزیع نقدینگی به مردم موجب افزایش تورم شده است، افزود: نقدینگی در جامعه باید در مرز تعادل قرار گیرد و در غیر این صورت از یک طرف تورم‌زا می‌شود و از طرف دیگر ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد و قدرت خرید مردم به شدت کاهش می‌یابد.

این مسئول با اعلام مخالفت خود از توزیع نقدینگی در جامعه، خاطر نشان کرد: دولت برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حساب شده حرکت کند و راهکارهایی ارائه دهد تا تعادل مالی در جامعه برقرار شود و معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر با مشکل مواجه نشود که تنها در این صورت موافق اجرای مرحله دوم این قانون هستیم.

وی افزایش رقم یارانه‌ها را راه مناسبی برای برطرف کردن مشکل اقتصادی کشور ندانست و اذعان کرد: دولت به جای افزایش رقم یارانه‌ها و توزیع نقدینگی در جامعه با اختصاص کالا برگ اقلام اساسی و معیشتی به مردم از جمله قشر کم‌درآمد می‌تواند در تعادل پولی جامعه بسیار موثر باشد و فشارهای اقتصادی را برای مردم کاهش دهد.

عاشوری با بیان اینکه رئیس جمهور با حضور خود در مجلس باید به سخنان نمایندگان نیز گوش می‌داد، افزود: همراهی دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات موجود جامعه بسیار تاثیر گذار و حیاتی است و رئیس جمهور پس از ارائه مباحث خود باید به سخنان نمایندگان گوش می‌داد تا آنها نیز بتوانند دغدغه و انتظارات مردم را به او برسانند. 

انتهای پیام/84001/ش40/ظ/1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول