اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مشکل اصلی اقتصاد کشور «خودتحریمی» است/ تحقق آرمان بزرگ صدور انقلاب

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور «خود تحریمی» است.

مشکل اصلی اقتصاد کشور «خودتحریمی» است/ تحقق آرمان بزرگ صدور انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن رضایی که پنج‌شنبه شب در جمع مردم ورامین در مسجد بزرگ صاحب الزمان (عج) سخنرانی می‌کرد با بررسی مشکلات انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تا به امروز اظهار داشت: سال‌های 59 و 60 سخت‌ترین هجمه‌ها به جمهوری اسلامی شده است، در اوایل سال 58 دولت موقت نمی‌خواست بگذارد قانون اساسی تصویب شود اما امام ایستادگی کردند و اجازه ندادند تصویب قانون اساسی به تاخیر بیافتد، این کارها را خودی‌ها کردند، غیر خودی‌ها که کودتا کردند، ترور کردند اما ملت ما این ایستگاه اول که سیاسی بود طی کرد و به ایستگاه دوم رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایستگاه دوم صدور انقلاب اسلامی بود که طی آن ایران می بایست الگوهای فرهنگی علمی، اقتصادی و الگوهای زندگی را به کشورهای دیگر صادر کند، دشمن از صدور انقلاب می‌ترسید و بنابراین عراق را به جنگ ملت ایران فرستاد اما انقلاب اسلامی از ایستگاه دوم هم با سربلندی بیرون آمد و به قدرت فزاینده امروز دست یافت.

امروز انقلاب ایران به سواحل مدیترانه صادر شده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به سواحل مدیترانه صادر شده و رزمندگان و شهدای غزه به عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی شعاع برد ایران را نشان دادند.

موشک‌های فجر 5 ساختار جنگی پیشرفته رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرد

رضایی افزود: در عملیات غزه برادران فلسطینی با موشک فجر 5 تل‌آویو را مورد حمله قرار دادند، ساختار جنگی مدرن و پیشرفته رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کردند.

وی گفت: رزمندگان و شهدای غزه افتخار‌آمیز هستند و مقاومت را در سرزمین‌های اسلامی حفظ کردند.

رضایی اظهارداشت: امروز حرف و انقلاب مردم ایران صادر و پیام ایران مبنی بر اینکه عدالت در همه جا گسترده شود در دنیا طنین‌انداز شده است.

آموزه‌های انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری حزب‌الله شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اولین جایی که از ملت ایران تأسی گرفت لبنان بود و آموزه‌های انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری حزب الله و آزادسازی جنوب لبنان توسط رزمندگان اسلام شد.

وی گفت: به دنبال پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی، موج «الله اکبر» در سرزمین های اسلامی طنین‌انداز شد و این امر فعل توانستن را در ایران اسلامی صرف کرد و نشان داد که می‌توان انقلاب را صادر کرد.

رضایی افزود: صدور انقلاب باعث ایجاد ارتباط حسنه با کشورها و ملت‌های انقلابی شد و در این حرکت رویارویی دوم شکل و به ایران حمله نظامی صورت گرفت.

وی گفت: ملت ایران در این رویارویی نیز موفق شد و امنیت و دفاع را با تکیه بر زانو و با زور خود به دست آورد و ایستگاه دوم نیز توسط مردم فتح شد.

اصل «ما می‌توانیم» بازتاب ندای حضرت امام (ره) بود

رضایی تاکید کرد: اصل «ما می‌توانیم» بازتاب ندای حضرت امام (ره) از جماران تا خرمشهر بود زیرا با پیروزی خرمشهر بود که مردم متوجه شدند قادر به انجام هر کاری هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این توانستن حول حبل‌الله ولایت فقیه به دست می‌آید.

وی گفت: آثار ایستگاه اول و دوم انقلاب اسلامی آثار بیرونی خود را در لبنان، غزه و میدان التحریر قاهره گذاشت و حادثه لیبی را شکل داد زیرا اگر مقاومت ملت فلسطین و غزه نبود اکنون مبارک و قذافی سرنگون نشده بودند.

توسعه اقتصادی و اخلاقی ایستگاه سوم انقلاب است

رضایی اظهار داشت: ایستگاه سوم «توسعه اقتصادی و اخلاقی» است که ملت ایران می‌تواند بر مشکلات اقتصادی نیز فائق آید.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ با ایران جوانمردانه رفتار نمی‌کند زیرا اگر جوانمرد بود به خیمه‌های ما که فروش نفت، داروی مورد نیاز کشور و اقتصاد ایران حمله نمی‌کرد.

تحریم‌ها را مشکل اقتصادی کشور خواندن اشتباه است

رضایی تصریح کرد: البته مشکل اصلی اقتصاد ما «خود تحریمی» است، این اشتباه است که بگویند مشکل اقتصادی ما فقط تحریم است، این حرف یعنی آمریکایی‌ها در ایستگاه سوم پیروز شده‌اند، امروز باید از فرمول‌های دفاع مقدس برای مقابله با دشمنان در ایستگاه سوم بهره‌مند شویم، فن جهادی مانند گلوله برفی است، یک تکه برف کوچک از بالا می‌آید تا به پایین برسد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

وی گفت: آقا مهدی باکری، شهید همت، حاج احمد متوسلیان و ...تکه برف‌های ما هستند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: باید اتحاد داشته باشیم، یک هزار تومان سال گذشته امروز در خوش بینانه‌ترین حالت 500 تومان ارزش دارد، البته برخی هم می‌گویند 300 تومان اما همان 500 تومان هم افت کمی نیست، اگر نمی‌توانید مشکل اقتصاد را مهار کنید بیایید صادقانه به مردم بگویید نمی‌توانیم رهنمودهای رهبری را اجرا کنیم، گردن این و آن نیاندازید، خودزنی نکنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: اثر خودزنی و خودتحریمی بیش از تحریم‌های غرب است.

انتهای پیام/2462/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول