اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان:

جشنواره زمستانی بهترین فرصت برای جذب توریست است

خبرگزاری فارس: رییس هیئت دوچرخه‌سواری همدان گفت: جشنواره زمستانی همدان بهترین فرصت برای جذب توریست در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

جشنواره زمستانی بهترین فرصت برای جذب توریست است

علیرضا‌ شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال جشنواره زمستانی با توان و شور بیشتری برگزار می‌شود، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان و چندین هیئت ورزشی در این جشنواره دخیل هستند که هیئت دوچرخه سواری همدان برنامه های متنوعی در جشنواره ششم زمستانی دارد.

وی با بیان اینکه باید از طریق ورزش توریست را جذب کنیم، ادامه داد: توریست‌پذیری نباید تنها از طریق بازدید از مکان‌های دیدنی باشد بلکه باید از طریق ورزش نیز توریست‌ جذب کنیم و همدان با برگزاری این جشنواره در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گفته وی، تیم‌های حاضر در این جشنواره در بخش دوچرخه‌سواری کوهستان با حضور 10 تیم برگزار می‌شود که از تیم‌های تراز اول رشته کراس کانتری در ایران هستند که همین امر بر جذابیت جشنواره می‌افزاید.

شمسی‌پور با بیان اینکه همایش به دو صورت نمادین و مسابقه برگزار می‌شود، تأکید کرد: در بخش نمادین دوچرخه‌سواران از میدان هگمتانه، خیابان اکباتان، میدان امام، خیابان بوعلی، میدان آرامگاه، خیابان پاستور، ایستگاه عباس‌آباد، چهارراه پژوهش و میدان قائم رکاب می‌زنند و از میدان قائم تا گردنه تویسرکان بخش مسابقه جشنواره برگزار می‌شود که امیدواریم اداره راهداری همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سه تیم نیز از خود همدان در این مسابقات شرکت می‌کنند، ادامه داد: با این اوصاف 13 تیم در قالب 60 رکاب‌زن در این مسابقات حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان افزود: امسال برای تشویق بیشتر دوچرخه‌سواران قصد داریم به 10 نفر برتر جوایزی اهدا کنیم که نفر اول 600 هزار تومان، نفر دوم 400 هزار تومان، نفر سوم 300 هزار تومان، نفرات چهارم تا ششم 100 هزار تومان و نفرات ششم تا دهم نیز 50 هزار تومان دریافت خواهند کرد، همچنین تندیس جشنواره به همه تیم‌ها اهدا می‌شود.

وی درباره برگزاری این جشنواره در بخش بانوان نیز تصریح کرد: با توجه به نتایج کسب شده در دو دوره گذشته این جشنواره و استقبال گسترده دوچرخه‌سواران سراسر کشور، از هم اکنون به دنبال فراهم کردن برگزاری این جشنواره در بخش بانوان از سال آینده هستیم.

شمسی‌پور با بیان اینکه فدراسیون در بحث داوری و دعوت از تیم‌ها ما را کمک کرده است، گفت: اگر همایش دوچرخه‌سواری به نحو احسن اجرا شود فدراسیون اعلام ‌آمادگی کرده که همایش سال آینده به صورت بین‌المللی باشد.

ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، برگزار می‌شود.

انتهای ‌پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول