اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قزوین:

حمله به دانشگاه حلب و کشتار دانشجویان جنگ با فرهنگ است

خبرگزاری فارس: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه حلب در سوریه و کشتار وحشیانه دانشجویان را محکوم کرد.

حمله به دانشگاه حلب و کشتار دانشجویان جنگ با فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در متن این بیانیه آمده است: حمله به دانشگاه، حمله به فرهنگ‌ و هویت یک ملت و تمام اندیشه‌های مقدس انسانی است، خبر حمله‌ پیکارجویان و تروریست‌ها به دانشگاه حلب سوریه، بی‌شک تمامی دانشجویان و اندیشمندان‌ دانشگاهی جهان‌ اسلام را متأثر و متألم کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه دخالت‌های بیگانگان در حوادث خونین سوریه و اعزام تروریست از سوی حاکمان ‌وهابی و شیطان‌ صفت سرزمین‌های‌ عربی به سوریه مظلوم، اینک این کشور را در آستانه فجایع بی‌شمار انسانی قرار داده‌ است و اکنون در دور جدیدی از اقدامات خصمانه تروریست‌ها بر علیه ملت سوریه و نسل‌کشی ایشان، دشمنان محور مقاومت دانشمندان و دانشجویان و اهل‌ علم را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

این بیانیه تصریح می‌کند: کشته‌ شدن بیش از 80 دانشجو در حمله خمپاره‌ای خونین به دانشگاه حلب سوریه نشان می‌دهد که دشمنان ملت سوریه و تروریست‌های اجیر شده محور غربی ـ عربی،با همراهی دولت ترکیه، شکوفایی و آینده‌ روشن ملت سوریه را هدف گرفته است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: وارد شدن جنگ به دانشگاه و حمله به نهادهای‌ علمی، جنگ با فرهنگ و تمدن است، حالا کشورهای مداخله‌ کننده در امور داخلی سوریه، غربی‌ها و اعراب و ترکیه که پشتیبانان مالی و نظامی تروریست‌ها هستند، نشان داده‌اند که با فرهنگ و تمدن مردم سوریه در جنگ هستند و مقاومت ستودنی مردم این سامان و رهبر بزرگشان، رئیس جمهور «بشار اسد» را در برابر تجاوزات صهیونیستی به مردم مسلمان نمی‌پسندند.

این بیانیه می‌افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان‌ قزوین، ضمن محکوم کردن این حرکت وحشیانه تروریست‌های مختلف‌التبار در سوریه، دولت‌های مداخله‌جو در این کشور را مسئول این حمله وحشیانه دانسته و دست‌های «رجب‌ طیب‌ اردوغان» نخست‌ وزیر لائیک ترکیه را همراه با تمام سیاستمداران حامی تروریسم در سوریه همچون «باراک‌ اوباما»، «ملک‌ عبدالله» و غیره آلوده ‌به ‌خون دانشجویان مظلوم سوری می‌داند.

در این بیانیه آمده است: اکنون با این حمله ددمنشانه به دانشگاه حلب سوریه، بر همه مردم جهان آشکار شد که دولت و مردم سوریه گرفتار جنگ‌ و حمله چه دیو صفتان خون‌ریزی شده‌اند و این جنایتکاران چگونه در کنار به آتش کشیدن آب و خاک سوریه، اندیشه، فرهنگ و تمدن مردم سوریه را نیز هدف گرفته‌اند، تا در سوریه نیز با از بین‌ بردن فرهنگ و تمدن ملت قهرمان سوریه، سرزمینی بی‌هویت و بدون تاریخ چون ترکیه‌ی بعد از عثمانی بنا کنند.

این بیانیه تأکید می‌کند: هدف تروریست‌ها در سوریه ـ برخلاف تبلیغات رسانه‌ای کشورهای عربی و غربی ـ نه تنها بنا نهادن پایه‌های جدید دموکراسی در این سرزمین نیست، بلکه تنها و تنها این معارضان، از بین بردن دولت مقاومت و فرهنگ ناب ایثار و پایداری مردم سوریه را دنبال می کنند، تا به خیال خام خود آسایشی جاودان را برای رژیم نژادپرست صهیونیستی ایجاد کنند و دست‌های این دولت خون‌ریز را در کشتار مردم فلسطین بازتر کنند.

این بیانیه تصریح می‌کند: وقتی با گذشت ماه‌ها از شعله‌ور شدن جنگ داخلی در سوریه، تروریست‌های حامی آمریکا و غرب به نهادهای فرهنگی و علمی همچون دانشگاه حمله می‌کنند، و امیدهای آینده یک ملت را به خاک و خون می‌کشند، به این معناست که به تمام جهان اعلام می‌دارند که از پیروزی در جنگ مسلحانه برابر ملت سوریه ناامید شده‌اند و اینک تنها به سست کردن پایه‌ها و تکیه‌گاه‌های آینده مردم سوریه دل خوش کرده‌اند و جوانان دانشجو را به عنوان میراث‌داران سرزمین مقاومت هدف قرار داده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین، ضمن اعلام هم‌دردی و همراهی با دانشجویان مظلوم سرزمین سوریه با برادران و خواهران سوری خود عهد می‌بندد که با همراهی آنان در دفاع از فرهنگ و میراث مقاومت بکوشد و هر آنچه در توان دارد در همراهی دانشجویان مظلوم سوری به کار گیرد.

انتهای پیام/2667/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول