اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

سرمایه‌گذاری برای فرآوری سنگ پرلیت/کارخانه سنگ‌بری در کوثر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه‌اندازی مجتمع فرآوری سنگ پرلیت در شهرستان کوثر با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد این سنگ معدنی در منطقه خبر داد.

سرمایه‌گذاری برای فرآوری سنگ پرلیت/کارخانه سنگ‌بری در کوثر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه معدنی شهرستان کوثر اظهار داشت: جنوب استان به ویژه شهرستان کوثر از منابع ارزشمند سنگ‌های معدنی و همچنین مواد ارزشمند کانی و فرآوری محصولات متنوع در این زمینه برخوردار است که می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های مناسب از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه سنگ‌بری در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: با جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌توان در این زمینه موفق عمل کرده و بخش عظیمی از نارسایی‌های منطقه در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی را برطرف کرد.

عزیزی با اعلام اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی که توجیه اقتصادی و فنی داشته باشند در اولویت حمایت مالی قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه اعتبارات می‌طلبد که فرمانداری‌ها و مسئولان شهرستانی نسبت به جذب سرمایه‌گذاران به عنوان عامل مشوق و رونق‌بخش به اقتصاد منطقه بیش از گذشته فعال باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح گیاهان دارویی و همچنین احداث چندین مجموعه فرآوری محصولات باغی در دستور کار است، اضافه کرد: همکاری مسئولان برای تسریع در احداث این طرح‌ها ضروری و حتمی به نظر می‌رسد.

وی شهرستان کوثر را از مناطق مستعد در تولید محصولات باغی اعلام کرد و ادامه داد: ‌بیش از 2 هزار و 500 تن میوه شب عید در سطح استان ذخیره‌سازی شده که بیش از یک‌هزار و 500 تن آن مرکبات و یک‌هزار تن نیز سیب می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به ذخیره‌سازی مناسب و به میزان مطلوب کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ منجمد اشاره کرد و بیان داشت: برای تنظیم بازار و مناسب بودن صحنه عرضه و تقاضا بیش از یک‌هزار تن گوشت مرغ، 800 تن برنج، 700 تن روغن و بالغ بر 200 تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی شده که در موقع مناسب توزیع می‌شود.

عزیزی به ثبت سفارش 23 هزار رأس دام زنده با عرض مرجع اشاره کرد و یادآور شد: 5 هزار رأس از این دام‌ها در کشتارگاه اردبیل و به قیمت 140 هزار ریال به ازای هر کیلو به صورت لاشه کشتار شده و پرداخت لازم صورت می‌گیرد تا به موقع بین مصرف‌کنندگان توزیع شود.

در ادامه این بازدید سرپرست فرمانداری کوثر گفت: مجتمع فرآوری سنگ پرلیت در کوثر در زمینی به مساحت 15 هکتار و با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومان احداث می‌شود.

علیرضا حسینی با بیان اینکه پرلیت خام در صنایع سرامیک، تهیه سیمان، متدولوژی، فیبر شیشه‌ای و... کاربرد دارد، افزود: قابلیت پرلیت فرآوری شده بیشتر بوده و مصارف مهم آن تهیه بتن سبک وزن، عایق‌های حرارتی و صوتی است.

وی تصریح کرد: با احداث این مجتمع برای بیش از 200 نفر فرصت شغلی ایجاد شده و میزان سنگ پرلیت برای فرآوری نیز حدود 20 میلیون تن در سال تخمین زده می‌شود.

حسینی در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازرگانی نیز خاطر نشان کرد: بیش از 23 تن برنج با قیمت مصوب در این شهرستان توزیع می‌شود و ما از جهت ذخیره‌سازی و تأمین مایحتاج ضروری با مشکلی خاص روبه‌رو نیستیم.

انتهای پیام/62003‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول