اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شرکت‌های چینی: آماده سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستیم

خبرگزاری فارس: نمایندگان شرکت‌های چینی در سفر اخیر خراسان شمالی را دارای زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری دانستند و اعلام کردند: آماده سرمایه گذاری در این استان هستیم.

شرکت‌های چینی: آماده سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شرکت‌های چینی ظرفیت‌های خراسان شمالی برای حضور سرمایه گذاران این کشور در بخش‌های مختلف را مثبت ارزیابی کردند.

نماینده شرکت جی جی سی چین با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه اجرای طرح‌های آب،برق و نیروگاه‌ها فعالیت دارد، تصریح کرد: ما در سال 2002 وارد بازار ایران شده و تاکنون پروژه‌های بزرگی از جمله در استان فارس و یزد اجرا کرده‌ایم.

چوهان چینگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: علاوه بر فعالیت این شرکت در بخش طرح‌های آب در زمینه اجرای طرح‌های راه سازی نیز توانمند بوده و چندین پروژه را در ایران احداث کرده‌ایم.

وی قابلیت‌های استان خراسان شمالی برای سرمایه گذاری را بالا عنوان کرد و گفت: این شرکت در بخش‌های آب و راه آمادگی سرمایه گذاری در این استان است.

یکی دیگر از سرمایه گذاران شرکت‌های چینی با بیان اینکه این شرکت تجربیات زیادی در عرصه سرمایه گذاری در بخش مخابرات دارد گفت: شرکت ما جزو بزرگترین شرکت‌های دنیا در این زمینه بوده که در کشورهای مختلف از جمله ایران سرمایه گذاری می‌کند.

خانم چیان چونگ اظهار می‌دارد: شرکت ما از سال 1991 میلادی وارد بازار ایران شده و در زمینه تولید موبایل که مورد استقبال مردم کشور هم قرار گرفته فعالیت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا زمینه سرمایه گذاری این شرکت در استان خراسان شمالی در چهار چوب ضوابط و قوانین جاری فراهم شود.

فولیانگ نماینده یک شرکت سد سازی هم ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش طرح‌های سد سازی و آب را  مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شرکت رتبه جهانی داشته به گونه‌ای که در کشورهای مختلف سرمایه گذاری‌های عظیمی در بخش سد‌سازی انجام شده است.

وی می‌گوید: هم اکنون 70درصد سدهای احداثی در این چند کشور منطقه توسط این شرکت ساخته شده و در ایران هم آماده ارائه تجربیات خود هستیم.

این نماینده شرکت چینی با اشاره به اینکه 250 هزار نفر به عنوان پرسنل با این شرکت همکاری دارند یادآور شد: شرکت ما سال گذشته وارد ایران شده و آماده سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه بخش  آب است.

سفیر جمهوری خلق چین هم  سرمایه گذاری در خراسان شمالی را به خاطر ظرفیت نهفته در استان را  مثبت برشمرد و گفت: اطلاعات و شرایط سرمایه گذاری در این استان را در سایت سفارت چین در ایران به نمایش می‌گذاریم تا شرکت‌های چینی که از سایت بازدید می‌کنند، بتوانند اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنند.

یوهان یانگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار می‌دارد: خراسان شمالی ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد و خوشبختانه شرکت‌های چینی آماده سرمایه‌گذاری در زمینه‌های راه آهن، سد سازی، کشاورزی هستند.

وی اضافه می‌کند: کشور چین برای توسعه روابط با ایران در تمام زمینه‌ها، اهمیت خاصی قائل است و این سیاست همیشگی کشورمان است.

به گفته سفیر جمهوری خلق چین در ایران اکنون 70 شرکت چینی در ایران در حوزه‌های عمرانی فعالیت دارند.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان‌شمالی هم با اشاره به اینکه تمام آمادگی‌ها برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در استان مهیا بوده و از آن استقبال می‌کنیم تصریح می‌کند: ما در تمامی بخش‌های صنعتی،تولیدی،گردشگری و عمرانی استان آماده جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی هستیم.

حسن قلیزاده در گفت‌وگو با فارس خاطر نشان می‌سازد: اکنون ما در حوزه عمران شهری مثل ایجاد مجتمع‌های تفریحی و توریستی با توجه به موقعیت استان ظرفیت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی داریم.

وی با بیان اینکه در این استان در بخش کشاورزی از جمله گیاهان دارویی، بسته‌بندی و فرآورده‌های گوشتی زمینه‌های مساعدی برای سرمایه گذاری وجود دارد، می گوید: سرمایه‌گذاری در این بخش برای دو طرف دارای منافع اقتصادی است.

قلیزاده همچنین یکی از بهترین فرصت‌های برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی را بخش صنعت عنوان و اظهار می‌دارد: ایجاد واحدهای صنعتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی به خاطر کمبودها و نیاز استان دارای توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان‌شمالی تاکید می‌کند: در حال حاضر تمام شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم بوده و استان از آن استقبال می‌کند.

وی همچنین سرمایه گذاری شرکت‌های چینی را فرصت مناسبی برای توسعه استان عنوان ومی‌گوید: این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در رشد اشتغال استان نقش به‌ سزایی داشته باشد.

به گزارش فارس،سفیر چین در تهران به همراه گروهی از سرمایه گذاران این کشور هفته گذشته سفر سه روزه‌ای به استان خراسان شمالی  انجام و علاوه بر بازدید از مراکز صنعتی و گردشگری استان، نشست‌هایی را با استاندار، مسئولان سرمایه گذاری  و اعضای اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان برگزار کردند.

انتهای پیام/63002/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول