اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بدرقه مسئولان و خانواده‌های دانش‌آموزان انجام شد

اعزام نخستین کاروان راهیان نور استان تهران از اسلامشهر

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان اسلامشهری در قالب نخستین کاروان راهیان نور استان تهران شامگاه امروز راهی مناطق عملیاتی شدند.

اعزام نخستین کاروان راهیان نور استان تهران از اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، یکشنبه شب دانش‌آموزان اسلامشهری در قالب نخستین کاروان راهیان نور سپاه استان تهران، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه سپاه ناحیه سیدالشهدا، با بدرقه جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های دانش‌آموزان، به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

این کاروان که متشکل از 368 نفر از دانش‌آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان هستند، بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده طی 4 روز از مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور (کربلای ایران) بازدید کرده و از نزدیک با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در طول دوران 8 سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

* اعزام 17 هزار دانش‌آموز پسر به مناطق عملیاتی

حمید نوروزی معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران و مسئول کاروان‌های راهیان نور استان تهران در حاشیه اعزام این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال بالغ بر 17 هزار دانش‌آموز پسر پایه دوم دبیرستان در قالب 47 کاروان از سطح شهرستان‌های استان تهران به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

نوروزی افزود: از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون، تعداد 20 هزار و 632 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه دوم دبیرستان در قالب 51 کاروان به سرزمین کربلای ایران اعزام شدند که پس از اتمام آن کاروان‌ها، نخستین کاروان دانش‌آموزان پسر از شهرستان اسلامشهر اعزام می‌شوند.

مسئول کاروان‌های راهیان نور سپاه استان تهران بیان داشت: کاروان‌های اعزامی راهیان نور، در این سفر سه روزه از اردوگاه شهید کلهر در دو کوهه، مناطق عملیاتی فتح‌المبین، پادگان شهید مسعودیان، مناطق عملیاتی شلمچه و هویزه و سد کرخه بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این کاروان‌ها با حضور روحانیون و رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین راویان، ضمن معرفی مناطق مورد بازدید، گوشه‌هایی از صحنه‌های  ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در برابر دشمنان بعثی برای دانش‌آموزان بیان می‌شود.

نوروزی افزود: امسال نیز در نظر داریم پس از اتمام اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی، کاروان‌های راهیان نور ویژه خانواده‌ها، دانشجویان و اقشار مختلف مردم را تا تاریخ 15 فروردین‌ماه سال 92 به سرزمین‌های نور اعزام کنیم.

وی گفت: تاکنون، اقشار مختلف مردم و دانشجویان و دانش‌آموزان از اعزام کاروان‌های راهیان نور استقبال خوبی داشته و هر روز شاهد افزایش بیشتر برای اعزام به مناطق عملیاتی هستیم، اما متأسفانه امکانات موجود جوابگو نیست، امیدواریم در آینده با افزایش امکانات و تجهیزات، بیشتر در خدمت مردم باشیم.

نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان اسلامشهری امسال با قطار از ایستگاه آپرین اسلامشهر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

انتهای پیام/2302/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول