اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد

لزوم تامین انرژی منطقه ویژه صنعتی خلیج فارس در داخل

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: مسئولان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس باید به سمت تامین انرژی مورد نیاز این منطقه در درون آن پیش بروند.

لزوم تامین انرژی منطقه ویژه صنعتی خلیج فارس در داخل

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست شورای حمایت از صنایع هرمزگان با بیان اینکه وجه صنعتی بودن این استان آن را از سایر استان‌ها متمایز کرده است، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های برجسته هرمزگان صنعتی بودن آن است که با توجه به مزیت‌هایی همانند دسترسی به آب‌های آزاد، لزوم هدفگذاری در بخش صنعت این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: زمانی که به نیازهای صنعتی نگاه می‌کنیم در قدم نخست ایجاد زیرساخت‌هایی همانند حمل و نقل، منابع انرژی و آب در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هر چند قدمی که به سمت صنعتی شدن به پیش می‌رویم باید به ایجاد زیرساخت‌ها نیز توجه داشته باشیم. در غیر این صورت در آینده با صنایع راکد و چالش‌زا مواجه می‌شویم.

عزیزی اضافه کرد: در واقع شان شورای حمایت از صنایع هرمزگان نیز در تحقق اینگونه اهداف خلاصه شده است. اگر صنایع و مناطق ویژه غرب بندرعباس از نیازهای مالی به برنامه‌های توسعه بی‌بهره بماند مطئمنا به اهداف بلند مدت در این راستا دست نمی‌یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مناطق ویژه‌ای همانند منطقه ویژه معدنی فلزی خلیج فارس باید با تقویت زیرساخت‌های درونی به دنبال تامین انرژی خود در درون این منطقه باشند.

عزیزی افزود: مبحث تامین انرژی برق و اراضی موجود در این منطقه از جمله مباحثی است که دراولویت برنامه‌های استان قرار دارد و باید تلاش کرد در مسیر صنعتی شدن، خدمات را نیز به سمت صنعتی پیش ببریم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: نیاز به احداث یک بیمارستان در حوزه صنعتی غرب بندرعباس در حال حاضر از ملزومات است.

وی افزود: با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همچنین صنایع حاضردر غرب بندرعباس رایزنی‌هایی در این راستا صورت گرفته است که امید است با فراهم سازی زیرساخت‌ها شاهد احداث این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

عزیزی گفت: مجموعه صنعتی پترو صنعت گامرون و فاز توسعه اسکله منطقه ویژه خلیج فارس از جمله پروژه‌هایی است که در‌آینده‌ای نزدیک مورد بهر‌ه‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول