اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد

بهره‎برداری از 10 پروژه منابع طبیعی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در دهه مبارک فجر بیش از 10 پروژه عمرانی با بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر به بهره‎برداری می‎رسد.

بهره‎برداری از 10 پروژه منابع طبیعی در دهه فجر

هوشنگ شریفی امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار بوشهر از بدو ورود ایشان به استان و اینکه دستور دادند یک میلیون اصله نهال در استان کاشته شود در همین راستا و برای این که دستور استاندار اجرایی شود، برای کشت  300 هزار اصله نهال با شهرداری‎های استان بوشهر به توافق رسیده‌ایم.

وی افزود: برای شهر خورموج نیز این آمادگی را داریم تا 40 هزار اصله درخت در اختیار شهرداری این شهر قرار دهیم.

شریفی یادآور شد: عملیات اجرایی 75 هزار اصل نهال درخت حرا در شهرستان کنگان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: از لحاظ منابع آبی در استان بوشهر با مشکل مواجه هستیم و با توجه به عنایتی که معاون عمرانی استانداری دارند در زمینه آبخیزداری کمک‎هایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بارندگی‎های اخیر در استان بوشهر بیش از 70 میلیون متر مکعب ذخیره آب توسط آبخیزداری استحصال شده است.

وی ادامه داد: مطالعات حوزه شهر خورموج قبلا انجام شده و به زودی به روز رسانی خواهد شد.

شریفی افزود: زیرساخت‎های منطقه زیبای گردشگری بنگه دشتی را انجام خواهیم داد و اگر چنانچه به بخش خصوصی واگذار شود بهترین تداوم خواهد داشت و 75 درصد از پروژه‎ها در کشورهای در حال توسعه در اختیار بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: در منابع طبیعی که مشارکت مردمی بیشتر است موفقیت‎های ما هم بیشتر بوده است.

شریفی تاکید کرد: منطقه گردشگری بنگه دشتی به یک طرح نیاز دارد و ما نیز آماده همکاری و کمک در این زمینه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: منطقه گردشگری دشتی چنانچه طراحی خوبی صورت گیرد در آینده شاهد درآمدزایی و حضور گردشگران در این منطقه خواهیم بود.

شریفی خاطرنشان کرد: مهمترین پروژه‎های سال‌جاری در استان بوشهر پروژه‎های آبخیزداری است که با مشارکت مردمی انجام می‎شود و ذخیره یک میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به عنایت ویژه‎ای که معاون عمرانی استاندار به پروژه‎های آبخیزداری دارد در حوزه‎های شهری شهرستان دشتی و دشتستان مطالعه آن‌ها باید به روز شود.

شریفی اضافه کرد: در سال آینده عملیات اجرایی آن‌ها را شروع خواهیم کرد تا از جاری شدن سیلاب‎ها در درون شهرهای خورموج و برازجان جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در پاسخ به اینکه چه میزان از زمین‎های شهرستان‎های دشتی، تنگستان و دیر به پارس‌شمالی واگذار شده است گفت: حدود 11 هزار هکتار از اراضی این شهرستان‎ها به پارس‌شمالی واگذار شده است.

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول