اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت قائم(عج):

جنگ نرم جنگ ذهن‌هاست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است؛ چرا که جنگ نرم فکر و ذهن مردم را نشانه می‏گیرد.‌

جنگ نرم جنگ ذهن‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی استادحسینی عصر امروز در گردهمایی استانی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در خانه معلم سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نباید از سازندگی و تربیت انسان‌ها،‌ انسان‌سازی و افزایش معنویت در خود و دیگران غافل شویم.

وی افزود: معنویت و انسانیت همان چیزی است که اکنون غرب به دنبال آن بوده و آنها تازه به این مسئله پی برده‌اند که زندگی بدون انسانیت بی‌مفهوم و فاقد ارزش است.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: کار آموزش و پرورش و بسیج، فعالیتی مشترک است؛ اگر بسیجی نشویم، برای کار تربیتی وظیفه‏مان را انجام نداده‌ایم. 

جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است؛ چرا که جنگ نرم فکر و ذهن مردم را نشانه می‏گیرد،‌ گفت: اکنون همانند فرماندهان زمان جنگ باید با جوانان و نوجوانان رابطه‌ای صمیمانه و عمیق برقرار کنیم.

استادحسینی افزود: معلمی شغلی ارزشمند است؛ چرا که معلمان می‌توانند بر روی جمعیتی اثرگذار باشند و در حقیقت می‌توان گفت که تأثیر معلم از پدر و مادر نسبت به فرزندان بیشتر است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگیان درست عمل کنند و کارشان را به درستی انجام دهند نظام بیمه می‌شود،‌ گفت: فرهنگیان باید قدر و قیمت خود را بدانند؛ چرا که هم‏چون انبیا هدایت جامعه را بر عهده دارند.

استادحسینی گفت: فرهنگیان در خط مقدم مبارزه با دشمن و مجاهد فی سبیل‌الله در جنگ نرم هستند؛ چرا که قشر عظیمی از افراد جامعه تربیتشان بر عهده فرهنگیان است؛ بنابراین اگر فرهنگیان درست عمل کنند، نجات‌دهنده جمعیتی عظیم خواهند بود. 

سپاه و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر هستند

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان تأکید کرد: سپاه و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر می‌توانند در جهت تعلیم و تربیت قشری عظیم از جوانان و نوجوانان این مملکت تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: قشر عظیم فرهنگیان و دانش‌آموزان امروز هم چون گذشته در جامعه تاثیر دارند و در دوران دفاع مقدس هم فرماندهان گردان‏ها و جانشین گردان‌ها از همین قشر بودند.

استادحسینی با بیان اینکه زمان نباید از دست برود، اظهار داشت: اکنون باید با هم‏فکری و هم‏بستگی و تا فرصت باقی است، تلاش کنیم و نباید بی‌تفاوت از کنار مسائل گذشت؛ چرا که ما مسئول هستیم و وظیفه‌‌ای سنگین بر عهده بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی است و باید بیشتر کار و وقت هزینه کنیم. 

بسیج فرهنگیان باید رونق بگیرد

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: بسیج فرهنگیان باید رونق بگیرد و در راستای اهداف انقلاب و نظام و رهبری هم‏چون گذشته گام بردارد و باید سال‌های عقب‌افتادگی جبران شود.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: اگر فرزندان و نسل امروز با فرهنگ قرآنی انس بگیرند و حافظ قرآن باشند، در آینده‌ای نزدیک و روشن شاهد حضور همین نوجوانان و نوجوانان تربیت یافته قرآن در لباس‏های مختلف خدمت‏گزاری به مردم خواهیم بود.

استادحسینی اظهار داشت: با تفکر و اندیشه قرآنی نسلی خودساخته و مورد انتظار امام زمان(عج) ایجاد می‌شود و تحول بنیادین مطرح شده تحقق می‌یابد. 

شهید «محمود اخلاقی»؛ نمونه بارز معلم شهید

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه شهید شاخص سازمان بسیج فرهنگیان امسال شهید «محمود اخلاقی» بود، گفت: شهید اخلاقی با شرکت در عملیات آزادسازی بستان، بدر، کربلای 5 و ... عملاً‌درس شجاعت و آزادگی را به دانش‌آموزان آموخت.

استادحسینی بیان داشت: شهید اخلاقی در طول حضورش در جبهه‌های جنگ چندین بار مجروح شد که این مجروحیت‌ها 55 درصد از توان جسمی او را گرفت.

وی تصریح کرد: ارادت به امام، دل‏بستگی به جبهه، تحمل سختی‌ها، تیزبینی نظامی، احترام به پدر و مادر، احترام به رزمندگان جوان از ویژگی‌های روحی و شخصی این معلم شهید بود. 

برگزاری یادواره کشوری شهدای فرهنگی

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزاری یادواره کشوری شهدای فرهنگیان را از جمله برنامه‌های بسیج فرهنگیان تا پایان سال 91 عنوان کرد.

استادحسینی افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین یادواره‌هایی، دین خود را به شهدا ادا کنیم و ادامه‌‏دهنده حقیقی شهیدانی هم‏چون شهید محمود اخلاقی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سمنان، این جلسه در راستای تفکیک بسیج فرهنگیان از بسیج دانش‌آموزی و به منظور تبیین وظایف و ترکیب شورای هماهنگی و ستادهای اجرایی در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول