اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زندان بندرعباس:

طبقه‌بندی زندانی‌ها با مشکل روبرو شده است

خبرگزاری فارس: مدیر زندان مرکزی بندرعباس گفت: با توجه به کمبود فضای فیزیکی در زندان‌ها، طبقه‌بندی زندانی‌ها با مشکل روبرو شده است.

طبقه‌بندی زندانی‌ها با مشکل روبرو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی هرمزگان حسن مرسلپور با بیان اینکه تأمین نظم و امنیت، زیربنای اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانهاست، افزود: در سایه نظم و امنیت است که می‌توان با آرامش در تمامی حوزه‌ها فعالیت اثر بخش داشت و این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: نظم و انضباط ابتدا باید در کارکنان تقویت و نهادینه شود تا بتوان آنرا به مددجویان تعمیم داد.

مدیر زندان مرکزی بندرعباس تصریح کرد: باید مشکلات را شناسایی، چالش‌ها را رفع و با راهکارهای عملی امنیت را در زندان‌ها ارتقا داد.

مرسلپور با اشاره به اینکه جرائم مرتبط با مواد مخدر بیشترین آمار ورودی به زندان بندرعباس است، گفت: باید با ارائه راهکار مناسب از ورود این مواد افیونی به کشور جلوگیری کرد چرا که تهدیدی جدی برای جوانان و خانوادهاست.

وی به طبقه‌بندی زندانیان هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه با توجه به افزایش جمعیت کیفری و کمبود فضای فیزیکی، طبقه بندی زندانیان کمی با مشکل مواجه شده است اما سعی شده مددجویان از حیث سن، نوع جرم، وضعیت قضایی و سلامت روحی و جسمی طبقه بندی شوند.

مدیر زندان مرکزی بندرعباس خواستار استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شد و افزود: اکنون آمار ورودی به زندان بیشتر از خروجی‌ها است که ارائه خدمات مطلوب به مددجویان را کمی با مشکل مواجه کرده است.

مرسلپور اظهار کرد: تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، می‌توان موجبات آزادی مشروط، اشتغال به کار و یا مرخصی به زندانیانی که مدت قابل توجهی با حسن اخلاق تحمل کیفر کرده و در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی حضور چشمگیری داشته فراهم کرد که تأثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حبس برای خانواده زندانیان هم اثرات نامطلوبی می‌گذارد، اظهار داشت: نبود سرپرست، خانواده‌ها را دچار آسیب‌های اجتماعی می‌کند و با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند به همین جهت حبس باید آخرین گزینه باشد چرا که زندان تنهای جای افرادی است که آرامش و امنیت جامعه را نشانه رفته‌اند.

انتهای پیام/2310/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول