اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

تشکیل نهاد حمایتی از زنان بی‌سرپرست، زندانیان و معتادان‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از تشکیل نهاد حمایتی به منظور زیرپوشش قرار دادن زنان بی‌سرپرست، زندانیان و معتادان در استان خبر داد.

تشکیل نهاد حمایتی از زنان بی‌سرپرست، زندانیان و معتادان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ‌در نشست مشترک شورای تأمین، کارگروه اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با بیش از 187 هزار کیلومتر مربع وسعت، 11.5 درصد مساحت کل کشور، طول استان هزار و 100 کیلومتر و عرض 550 و 2 میلیون و 580 نفر جمعیت که 52 درصد جمعیت روستایی، 48 درصد جمعیت شهری و با بیش از هزار و 500 کیلومتر مرز در مجاورت دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسائل زمینه‌ای استان بسترساز مسائل اجتماعی بزرگ در کشور می‌شود افزود: توجه به استان سیستان و بلوچستان زمینه پیشگیری از مسائل و آسیب‌های خاص اجتماعی است که در کشور اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ازدواج تعداد زیادی از زنان استان با اتباع بیگانه تأکید کرد: ثبت نشدن تعداد زیادی از ازدواج‌ها و تعدد زوجین در استان همچنین ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه از جمله تهدیدات اجتماعی است که فرهنگ جامع سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

شیخ‌زاده تصریح کرد: حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های متعدد غیررسمی منشأ بسیاری از مسائل اخلاقی در جامعه می‌شود که باید به جد این مطلب مهم را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ریزش شدید تحصیلی و بازماندگان از تحصیل در بین دختران استان سیستان و بلوچستان گفت: در مصوبه دور سوم سفر ریاست جمهوری مقرر شده بود که وزارت آموزش و پرورش سندی را تهیه و تنظیم و به تصویب دولت برساند که بر اساس آن وضعیت آموزشی این قشر را ساماندهی کند ولی آموزش و پرورش تا کنون هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در مورد مسائل بهداشتی و درمانی، عدم راه و دسترسی به روستاییان که موجب مرگ و میر مادران و کودکان می‌شود به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز مجبوریم سالانه دو تا سه بار واکسن بابت فلج اطفال در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/75002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول