اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد انجام شد

تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از برگزیدگان دومین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد تجلیل شدند.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در این جشنواره که با حضور بیش از 285 هنرمند قرآنی از سراسر کشور برگزار شد، از نفرات اول تا سوم در بخش‌های منبت قرآنی، مشبک قرآنی، قلمزنی ریز، قلمزنی درشت، فلزکاری، معرق، گل و مرغ و هنرهای چوبی قرآنی تقدیر شد.

بر اساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای ارتقای هنر قرآنی به نفرات اول تا سوم در هر بخش به ترتیب 20 میلیون ریال، 12 میلیون ریال و 8 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا شد.

در این مراسم که با حضور معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، داوران جشنواره و جمعی از هنرمندان صنایع دستی استان یزد برگزار شد، در بخش تذهیب از مجید ارفعی و سوده سادات رضوی به عنوان نفرات اول و مسعود آقامیری به عنوان نفر دوم این بخش جشنواره تجلیل شد.

هیئت داوران جشنواره در بخش تذهیب هیچ اثری را شایسته دریافت رتبه سوم ندانست.

همچنین در بخش نگارگری رتبه نخست از آن رضا بدرالسماء شد و هیئت داوران کسی را شایسته کسب رتبه دوم و سوم معرفی نکرد.

هیئت داوران دومین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی همچنین در بخش نقاشی گل مرغ، علیرضا قذی و نرگس عزیزی را به ترتیب حائز رتبه اول و دوم معرفی کرد و هیچ اثری را شایسته دریافت عنوان سوم این بخش از جشنواره ندانست.

در بخش منبت نیز داود سلیمانی دوم و عباس جلالی‌کیا سوم شدند و در این بخش هیچ اثری حائز رتبه نخست نشد.

در بخش معرق، سهیلا سلامی و وجیهه سادات جلالی به طور مشترک رتبه اول را از آن خود کردند و مسلم زارع و طوبی قاسمی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش مشبک - منبت، سمیه مشایخی اول و شادی حبیب دوم شد و هیچ اثری شایسته دریافت رتبه سوم نشد.

هیئت داوران این جشنواره همچنین در بخش معرق - منبت، لیلا سادات زاهدی را حائز رتبه اول معرفی کرد و هیچ اثری را شایسته دریافت رتبه دوم و سوم ندانست.

در بخش فلزکاری - مشبک نیز بابک خویی اول شد و داود سلیم آبادی و مجتبی باباخانی به طور مشترک دوم شدند و قباد بذرافشان نیز رتبه سوم این بخش از جشنواره را از آن خود کرد.

هیئت داوران این جشنواره همچنین از حسن اسدی به عنوان قلمزن برجسته و از سعید کرمی به عنوان قلمزن ریز تجلیل کرد.

دومین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی با شرکت 725 اثر هنری از استان‌های مختلف کشور برگزار شد و طی مراسمی از برگزیدگان آن تجلیل و به 12 هنرمند نیز نشان عالی هنری اعطا شد که دو نفر از این هنرمندان از استان یزد بودند.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول