اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد

افزایش بیش از 53 درصدی بارش در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میانگین بارندگی این استان در دی ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از 53 درصد افزایش و نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز 49 درصد افزایش یافته است.

افزایش بیش از 53 درصدی بارش در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: میزان بارش‌های استان گلستان از ابتدای مهر 1391 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت حدود 45 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین میانگین بارندگی آبان ماه در محدوده شهرستان گالیکش با 106.5 میلی‌متر و کمترین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گنبدکاووس نیز با 41.5 میلی‌متر گزارش شده است.

حیدریان همچنین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گرگان در این ماه را 78.5 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: که در مقایسه با دوره شاخص درازمدت 45.5 میلی‌متر افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: جریان رودخانه‌ها در مدت مهر تا پایان دی ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‌سو بیش از 26 درصد و در حوضه گرگان‌رود 64.5 درصد افزایش داشته است.

این مسئول اذعان داشت: ذخیره آبخوان‌های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در دی ماه سال جاری در مقایسه با دی سال گذشته حدود 240 میلیون مترمکعب افزایش داشته که در مقایسه با متوسط 21 سال گذشته، بیش از 100 میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2307/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول