اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف خبر داد

پرداخت تسهیلات کشاورزی خوسف در یک هفته

خبرگزاری فارس: فرماندار خوسف گفت: کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان خوسف آمادگی دارد تا کمتر از یک هفته تسهیلات کشاورزی را در محل به متقاضیان پرداخت کند.

پرداخت تسهیلات کشاورزی خوسف در یک هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی‌فرد عصر امروز در جمع مردم روستای تجگ بخش مرکزی شهرستان خوسف اظهار کرد: امروزه یکی از مشکلات اصلی کشور و به تبع آن شهرستان‌ها و روستاها بیکاری و عدم اشتغال است که این مهم سبب شده تا مهاجرت از روستاها روز به روز افزایش یابد.

 

کشاورزی محور اصلی توسعه شهرستان خوسف است

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای این شهرستان باید از ظرفیت‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی استفاده کرد، ادامه داد: یکی از محورهای توسعه خراسان‌جنوبی و شهرستان خوسف کشاورزی و دامداری است که باید به این مهم توجه بیشتری شود.

فرماندار خوسف یکی از پارامترهای توزیع اعتبار در هر منطقه و روستا را میزان جمعیت دانست و تصریح کرد: در راستای جلوگیری از مهاجرت و تحقق مهاجرت معکوس به روستاها باید زمینه‌های اشتغال و اشتغال‌زایی را در روستا فراهم کنیم.

فرجامی‌فرد با اشاره به اینکه از تمامی طرح‌های کشاورزی جوانان و مردم روستایی این شهرستان حمایت می‌شود، افزود: کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان خوسف آمادگی دارد تا کمتر از یک هفته تسهیلات کشاورزی را در محل به متقاضیان پرداخت کند.

تصویب 25 میلیارد تومان اعتبار کشاورزی در قالب طرح‌های مختلف

وی اظهار کرد: تیمی متشکل از کارکنان بانک کشاورزی و کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور در روستاها کار تشکیل پرونده و پرداخت وام و تسهیلات کشاورزی به متقاضیان را انجام می‌دهند.

نماینده عالی دولت در خوسف گفت: تاکنون مبلغ 25 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان خوسف در قالب طرح‌های مختلف کشاورزی به تصویب رسیده است که اجرایی شدن این طرح‌ها سبب ایجاد اشتغال فراوان در این شهرستان می‌شود.

فرجامی‌فرد اذعان داشت: توجه به مشاغل خرد و مشاغل خانگی در دستور کار و از برنامه‌های مهم اشتغال این شهرستان به شمار می‌رود که در این زمینه‌ها روستاییان می‌توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات برای بهسازی جایگاه نگهداری دام

وی در ارتباط با مشکل تامین آب روستای تجگ تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار در سال آینده بحث آبرسانی این روستا به عنوان یک پروژه تعریف و اجرایی می‌شود.

فرماندار خوسف در ارتباط با جایگاه‌های نگهداری دام روستاییان افزود: در زمینه بهسازی و ایجاد جایگاه دام نیز تا سقف 5 میلیون تومان به دامداران تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

فرجامی فرد با بیان اینکه راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار مساجد سطح روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در ابتدای ایجاد هر کدام از این کانون‌ها فرمانداری خوسف مبلغ 500 هزار تومان به کانون‌های فرهنگی و هنری کمک می‌کند.

وی از تهیه طرح هادی روستای تجگ خبر داد و گفت: تاکنون مبلغ 6 میلیون و 500 هزار تومان برای مسجد، حسینیه و ساماندهی آب‌های سطحی این روستا هزینه شده است.

انتهای پیام/69003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول