اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آب و فاضلاب خوسف:

600 میلیون ریال برای جبران خسارت سیل به تاسیسات آب خوسف نیاز است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آب و فاضلاب خوسف گفت: 600 میلیون ریال برای جبران خسارت سیل آذر‌ماه و مقاوم‌سازی تاسیسات آب شهرستان خوسف نیاز است.

600 میلیون ریال برای جبران خسارت سیل به تاسیسات آب خوسف نیاز است

مهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند از بروز خسارت به خط انتقال آب شهر خوسف به علت وقوع سیلاب در آذر‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: پس از گزارش وقوع سیلاب و قطع شدن آب ورودی به محل مخزن یک‌هزار متر مکعبی خوسف، کمیته بحران این امور تشکیل و پس از هماهنگی نسبت به اعزام اکیپ برای شناسایی محل‌های خسارت دیده اقدام شد.

وی به اقدامات صورت گرفته برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: با بررسی صورت گرفته به علت برودت هوا و جاری شدن سیل امکان ترمیم خط وجود نداشت و چون پیش از این چاه شماره سه محمدیه از مدار بهره‌برداری خارج شده بود تامین آب به صورت مقطعی از طریق چاه‌های قبلی شهر که به صورت رزرو پیش‌بینی شده بود، صورت گرفت.

سرپرست اداره آب و فاضلاب خوسف ادامه داد: همچنین به خط انتقال مذکور که در مجاورت جاده خوسف به بیرجند اجرا شده است و از محل چاه تا مخزن در چهار قسمت عبور عرضی از زیر رودخانه‌های مسیر عبور می‌کند خسارت اساسی وارد شده که در یک نقطه حدود 40 متر به طور کلی تخریب شده است.

افضلی از وارد شدن خسارت به خط انتقال آب از مخزن یک‌هزار متر مکعبی به خوسف خبر داد و گفت: با وجود اینکه این خط انتقال در محل رودخانه مجاور روستای مهدیه از داخل غلاف بتنی عبور کرده به علت شدت سیلاب بتن شکسته شده و نیاز به مقاوم‌سازی مجدد دارد.

وی به گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته برای ترمیم نقاط آسیب دیده اشاره کرد و افزود: خاکریزی و مرمت سیل‌بند اطراف چاه و انحراف مسیر رودخانه از روی انتقال حدفاصل چاه تا جاده از جمله این اقدامات است.

سرپرست اداره آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه میزان برآورد خسارات سیل اخیر به تاسیسات آب برآورد شده است، یادآور شد: تاکنون در راستای بهسازی موقت محل‌های خسارت دیده حدود 50 میلیون ریال هزینه شده است.

افضلی تصریح کرد: عملیات فوق به صورت مقطعی صورت گرفته و در صورت وقوع سیلاب مجدد احتمال تخریب خط و قطعی آب وجود دارد و مقاوم‌سازی خط لوله و تاسیسات محل مذکور نیازمند اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار است که در این راستا پیگیری لازم برای اختصاص این اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران شهرستان خوسف صورت گرفته است.

انتهای پیام/69004/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول