اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 61

بارانی: سوریه خاکریز نخست مبارزه با اسرائیل و استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت: «سوریه»،خاکریز مقدم مسلمانان در مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی محسوب می‏شود.

بارانی: سوریه خاکریز نخست مبارزه با اسرائیل و استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام محمد بارانی عصر امروز در نشست تشریح برنامه‏های دهه فجر در فرمانداری شهرستان مهدیشهر در تبیین نخستین ویژگی خاصی که برنامه‏های دهه فجر مهدیشهر بر اساس آن طرح‏ریزی شده است، گفت: توجه به «بیداری اسلامی» و تبیین و تشریح مسائل کلی و مهم مترتب با قیام‏های مردمی مسلمانان و آزادی‏خواهان جهان یکی از اموری است که در اجرای برنامه‏های ویژه دهه فجر امسال در مهدیشهر به آن پرداخته خواهد شد.

بارانی تصریح کرد: در برهه کنونی، همه وظیفه داریم تا به خوبی بیداری اسلامی جاری در منطقه خاورمیانه و بسیاری از کشورهای جهان را مورد توجه قرار دهیم و هر کمکی که برای به سرانجام رسیدن این حرکت‏های آزادی‏بخش از دستمان برمی‏آید، انجام دهیم.

پیام‏های بیداری اسلامی به نسل‏ جدید منتقل می‏شود

امام جمعه مهدیشهر افزود: ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان مهدیشهر امسال تلاش دارد تا در راستای ایجاد و انتقال پیام‏های بیداری اسلامی به نسل‏های نو وارد میدان شود و در عین حال، به تشریح دلایل حمایت مردم اقصی نقاط جهان از اسلام ناب محمدی(ص) بپردازد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه توجه بیشتر به تحولات سیاسی و اجتماعی در کشور سوریه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، «سوریه» را خاکریز مقدم مسلمانان در مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی توصیف کرد.

زمینه‏های ورود به انتخابات در دهه فجر فراهم می‏شود

امام جمعه مهدیشهر همچنین محور دوم برنامه‏های دهه فجر در مهدیشهر را توجه دادن مردم به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری عنوان کرد.

بارانی افزود: باید در برنامه‏های ایام‏الله دهه مبارک فجر به تقویت وحدت ملی و انسجام اسلامی مردم کشورمان توجه شود تا بتوانیم به خوبی زمینه‏های ورود به انتخابات آتی ریاست جمهوری را در کشور فراهم آوریم.

وی آماده‏سازی مردم ایران اسلامی به خصوص شهروندان مهدیشهری را برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یکی از مهم‏ترین اموری دانست که در طرح‏ریزی برنامه‏های دهه فجر در مهدیشهر بدان توجه شده است.

امام جمعه مهدیشهر گفت: باید در سایه اجرای برنامه‏های سیاسی و بصیرتی مختلف، بهترین انتخابات در طول سال‏های استقرار نظام اسلامی در کشور برگزار شده و در عین حال، با تقویت وحدت ملی و عمومی پاسخ‏های دندان‏شکنی به معاندان نظام داده شود.

مردم بهتر و بیشتر با اصل ولایت فقیه آشنا شوند

امام جمعه مهدیشهر در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین جایگاه رفیع رهبری در نظام اسلامی را دیگر محور فعالیت در دهه فجر در مهدیشهر بیان کرد.

بارانی با بیان اینکه ولایت فقیه رکن رکین نظام اسلامی است، گفت: مهم‏ترین عاملی که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، بدون شک تبعیت مردم از ولایت و رهبری‏های مدبرانه و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی تصریح کرد: امروز نیز باید همچون سال‏های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین جایگاه ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی بپردازیم و اذهان عمومی را در این زمینه بیش از پیش روشن سازیم.

امام جمعه مهدیشهر افزود: در برنامه‏های دهه فجر باید به گونه‏ای عمل کرد تا مردم بهتر و بیشتر با اصل ولایت فقیه آشنا شوند و قدر آن را به خوبی بدانند.

خلأ رهبری در مصر به وضوح قابل مشاهده است

بارانی با بیان اینکه یک سال از انقلاب مردم مصر می‏گذرد اما این کشور همچنان محل تضارب آرا و خون و خون‏ریزی و درگیری‏های مسلحانه است، ادامه داد: امروز خلأ رهبری در کشور مصر به وضوح قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: رسیدن به وحدت، اقتدار ملی، عزت اسلامی و . . . همه در سایه تبعیت بی‏چون و چرا از ولایت فقیه حاصل می‏شود و نقش ولایت و رهبری در جامعه اسلامی ایران، از روزهای پس از فتنه سال 88 بیشتر درخشش و نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول