اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ایران مقتدر با پیشرفت‌های علمی پاینده می‌ماند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایران مقتدر ما با پیشرفت‌های علمی و دستیابی به فناوری‌های جدید می‌تواند دشمنان را مأیوس و دوستداران را خرسند کند.

ایران مقتدر با پیشرفت‌های علمی پاینده می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر دوشنبه در همایش تربیت و بصیرت نسل آینده در جمع دانش‌آموزان تیزهوش و نخبه دختر اردبیلی اظهار داشت: ما در گذر از عقبه‌های بسیار سهمگین و طاقت‌فرسا نیازمند تربیت نیروهای انسانی اندیشمند و فرهیخته هستیم که به همین دلیل دانایی‌محوری جزو اولویت‌های برنامه توسعه پنجم کشور است چرا که امروزه یکی از ابزارهای قدرت جهانی موضوع علم و دستیابی به علوم و فنون جدید است.

وی تصریح کرد: در عرصه رقابت‌های عصر حاضر هر کشوری که بتواند چیرگی علمی و صلابت خود را در این عرصه حفظ کند، می‌تواند در بالاترین سطح به اهداف مورد نظر دست یابد اما کشورهایی که از این قاعده خارج شده و یا رو به افول بروند قطعاً نمی‌توانند به موفقیت‌ها و پیروزی‌های حقیقی دست یابند.

عاملی خاطرنشان کرد: گذر زمان همه چیز را حتی انسان‌ها را فرسوده می‌کند و کسانی در این عبور زمان موفق و پیروز هستند که از زمان و فرصت پیش آمده به نفع خود و جامعه سود ببرند.

این مسئول پیشرفت‌های علمی را نیازمند استفاده از فرصت‌های استثنایی و طلایی توصیف کرد و ادامه داد: وقت‌شناسی در عصر معاصر بسیار مهم است و اگر لحظه‌ای از این امر غفلت کنیم قطعاً از کاروان پیشرفت و ترقی عقب می‌مانیم.

وی از دانش‌آموزان و جوانان کشور به عنوان سرمایه‌ها و ثروت‌های تمام نشدنی یاد کرد و بیان داشت: سرمایه‌های انسانی مغزهای متفکری هستند که می‌توانند هم ثروت و هم رشد و آبادانی را برای کشورمان به ارمغان آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل گفت: تربیت صحیح این سرمایه‌ها منجر به تولید علم و ثروت در جامعه می‌شود و قطعاً در این باب آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد گرایش به سمت علوم و فنون جدید است.

عاملی افزود: در این عرصه بصیرت و مجهز شدن به اخلاق و معنویت لازمه پیروزی است و ما با تکیه بر این شاخصه‌ها است که از علوم مادی غربی چهره‌ای متفاوت پیدا کرده و شاخص‌تر می‌توانیم اهدافمان را به ثمر بنشانیم.

وی تصریح کرد: رهبری جهان امروزه در گرو داشتن علم است و هر ملتی که از علم بالاتری برخوردار باشد به همان میزان در هدایت و رهبری در جهان نقش مؤثرتری خواهد داشت.

عاملی با اشاره به روایات متعدد دینی در اسلام مبنی بر تاکید بر علم و فضیلت خاطرنشان کرد: دین اسلام بر گسترش فضای علمی تاکید داشته و انسان را در سایه داشتن علم قدرتمند می‌داند.

این مسئول وجود اخلاق و بصیرت را از ضروریات وجود یک عالم پایدار و رو به تعالی یاد کرد و اظهار داشت: با ارتقای بصیرت و خصوصیات اخلاقی می‌توان از علم و دانش در مسیر تعالی بیشتر سود برده و بهره گرفت.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان ما با تمام توان به صحنه آمدند تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را به ویژه در پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی مأیوس کنند اما نتیجه این اقدامات جز یأس و ناامیدی و ذلت برای آنها چیز دیگری ندارد.

انتهای پیام/62003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول