اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌ دهه فجر

283 پروژه کشاورزی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به بهره‌برداری از 283 پروژه کشاورزی در دهه فجر گفت: این پروژه‌ها افزون بر 403 میلیارد و 260 میلیون ریال هزینه داشته و برای 590 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

283 پروژه کشاورزی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ایام‌الله دهه مبارک فجر 283 پروژه کشاورزی در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل 194 پروژه آب و خاک و امور فنی و مهندسی، 46 پروژه تولیدات دامی، شش پروژه تولیدات گیاهی، هفت پروژه صنایع تبدیلی و 12 پروژه تعاون روستایی، منابع طبیعی و عشایری و ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود:‌ در حوزه آب و خاک یک هزار و 252 هکتار طرح آبیاری تحت فشار، 125 هزار متر لوله‌گذاری، هفت استخر ذخیره آب، 4 هزار و 700 متر کانال آبرسانی و مرمت و احیای چهار رشته قنات به طول 5 هزار و 300 متر مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار می‌گیرد که اشتغال 338 نفر را در این حوزه فراهم کرده است.

وی بیان داشت:‌ در حوزه تولیدات دامی نیز 48 پروژه شامل پنج واحد پرورش مرغی گوشتی به ظرفیت 112 هزار قطعه، سه واحد گوساله‌پرواری به ظرفیت 250 رأس، دو واحد گاوداری شیری به ظرفیت 100 رأس، یک واحد بره‌پرواری به ظرفیت 400 رأس، یک واحد گوسفند داشتی به ظرفیت 100 رأس، چهار واحد پرورش ماهی به ظرفیت 215 تن و 48 پروژه نوسازی اماکن دامی به مساحت 8 هزار متر مربع اجرا شده که 109 نفر اشتغال در این زمینه ایجاد کرده است.

به گفته رنجبرضرابی هفت پروژه صنایع تبدیلی با ظرفیت حدود 30 هزار تن از سایر پروژه‌هایی است که برای بهره‌برداری در ایام دهه فجر آماده شده که با 68 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اشتغال یک صد نفر را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: 18 پروژه دیگر نیز در زمینه‌های تولیدات گیاهی، تعاونی‌های تولید، منابع طبیعی و عشایری آماده شده که در مجموع، پروژه‌های بخش کشاورزی که در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود به 283 پروژه می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 65 پروژه، اسدآباد 51 پروژه، بهار 49 پروژه، ملایر 38 پروژه، همدان 28 پروژه، کبودراهنگ 20 پروژه، رزن 20 پروژه، تویسرکان 9 پروژه و شهرستان فامنین چهار پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در هفته کشاورزی و هفته دولت ابراز داشت: جمع پروژه‌های اجرا شده در بخش کشاورزی در سال 91 به بیش از 730 پروژه می‌رسد و این بدان معنا است که در حوزه کشاورزی به صورت میانگین روزانه دو پروژه آماده بهره‌برداری شده است.

رنجبرضرابی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه‌ها در سال 91 حدود 959 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و اشتغال 2 هزار و 38 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/89006/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول