اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو سال اخیر صورت گرفت

واگذاری 665 فعالیت جهاد کشاورزی فارس به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از سال 89 تاکنون 665 فعالیت این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

واگذاری 665 فعالیت جهاد کشاورزی فارس به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر قنبری ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس اظهار داشت: در سال 89 و 90 به ترتیب 430 و 235 فعالیت تصدی‌گری در مجموع 665 فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: به استناد گزارش اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تدوین شده توسط مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه از مجموع یک‌هزار و 755 فعالیت واگذار شده در سال 90-89 در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها 430 فعالیت یعنی 25 درصد کل واگذاری‌ها مربوط به سازمان جهاد کشاورزی فارس بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهم اقدامات انجام شده در واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری مراکز جهاد کشاورزی، اعزام کارشناسان برای نظارت و تهیه گزارشات کارشناسی به طور منظم، بحث و بررسی در کمیته واگذاری‌ها و همچنین استقرار مسئولان مراکز با رویکرد نظارت بر فعالیت‌های واگذاری علاوه بر وظایف محوله از جمله این اقدامات بوده‌اند.

قنبری با بیان اینکه در حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی در مجموع بیش از 80 فعالیت واگذار شده است، ادامه داد: برخی از فعالیت‌هایی مانند عملیات رکوردگیری، واگذاری آزمایشگاه شیر (آنالیز چربی و سوماتیک سل شیر)، عملیات ثبت مشخصات واگذاری و عملیات تلقیح مصنوعی به بخش خصوصی در قالب شرکت و اتحادیه به 56 نفر و عملیات رکوردگیری از جمله این واگذاری‌ها هستند.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی جایگاه دام روستایی، صدور مجوزهای دامداری روستایی، تأیید و توزیع سوخت و همچنین واگذاری ایستگاه تولید اسپرم منجمد و آزمایشگاه شیراز دیگر فعالیت‌هایی بودند که در راستای واگذاری بخشی از فعالیت‌های تصدی‌گری واحدهای مختلف سازمان به بخش خصوصی انجام گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه با اظهار این که در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز در مجموع بیش از 90 فعالیت واگذار شده است، گفت: توسعه مزارع الگویی، مدیریت اجرای طرح جامع مزارع آرمانی و مدیریت اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، واگذاری عملیات نظارت بر تولید محصولات سبز و نظارت بر تولید محصول ارگانیک، تولید کمپوست، نظارت بر نهالستان‌های مجوزدار، مدیریت و نظارت بر باغات در سطح شهرستان‌ها به ناظران نظام مهندسی به میزان 25 هزار و 100 هکتار و همچنین واگذاری امور ماشین‌آلات کشاورزی و توزیع کمباین از طریق تعاونی کمباین‌داران بخشی از اهم واگذاری‌ها در این بخش را شامل می‌شوند.

قنبری تصریح کرد: در جریان واگذاری تصدی‌گری مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها نیز فرصت‌هایی پدید آمد که از جمله آنها افزایش نقش حاکمیتی مراکز جهاد کشاورزی برای واگذاری تصدی‌ها و تمرکز منابع و امکانات برای تحقق وظایف حاکمیتی است.

وی فعال شدن مراکز جهاد کشاورزی که تاکنون به دلیل کمبود نیروی انسانی در عمل فعالیت کمی داشتند را از دیگر مزیت‌های این واگذاری‌ها برشمرد و گفت: در جریان این امر میزان اشتغال دانش‌آموختگان بخش کشاورزی به دلیل رونق فعالیت‌های اجرایی و میزان اثربخشی برنامه‌های آموزشی و ترویجی و تسریع در خدمات افزایش یافته است.

انتهای پیام/2448/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول