اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

فلسفه راهپیمایی 22 بهمن تبیین فداکاری‌های امام و امت است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: یکی از فلسفه‌های راهپیمایی 22 بهمن یادآوری و تبیین فداکاری‌های امام راحل و امت اسلامی در سال 57 است.

فلسفه راهپیمایی 22 بهمن تبیین فداکاری‌های امام و امت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان سازمان بسیج کارگری سپاه علی بن ابیطالب(ع) توجه انسان‌ها به گذر زمان و پیشامدهای تاریخی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: آدمی با بررسی دقیق این رویدادها بصیرت و آگاهی خویش را افزایش داده و اندیشه‌اش را بیدار می‌سازد.

وی افزود: همه انسان‌ها باید برای حوادث تاریخی آمادگی داشته باشند، نمونه این امر انقلاب اسلامی ایران بود که برخی با آمادگی کافی و بعضی بدون آمادگی با آن روبه‌رو شدند.

برخی از یاران انقلاب به مخالفان اصلی نظام تبدیل شدند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ممکن است برخی اشخاص در طول زندگی خود تغییر مواضع بدهند گفت: کسانی بودند که تا پیش از پیروزی انقلاب در کنار امام راحل بودند و علیه شاه فعالیت می‌کردند اما زمانی که پیروزی و فتح را مشاهده کردند به چند دسته و گروه مختلف تقسیم شدند و بنای ناسازگاری گذاشتند.

وی ادامه داد: مخالفت بعضی گروه‌ها با انقلاب و امام در حدی بود که آن‌ها از ایران خارج و به دامن دشمنان اسلام و نظام پناهنده شدند.

آیت‌الله علوی گرگانی امتحان‌های الهی را مورد توجه قرار داد و افزود: قرآن کریم در چندین مورد یادآور شده است که آزمون‌های خداوند برای شناخت حق از باطل و تمیز انسان‌های خالص و ناخالص بوده و موجب تفاوت میان انسان خوب و بد می‌شوند.

فداکاری لازمه دینداری است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: فدا کردن جان در راه دینداری لازمه ایمان است؛ شهدای کربلا نیز خون خود را نثار اسلام و دین کردند تا ایمان خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن گفت: راهپیمایی امسال نیز با شکوه هر چه تمام توسط مردم ایران برگزار می‌شود تا یاد و خاطره جان‌فشانی‌های سال 57 بار دیگر برای ایرانیان و همه مردم جهان زنده شود؛ یکی از فلسفه‌های این راهپیمایی به یاد آوردن همین مسئله است.

وحدت ملت ایران عامل آزادی و استقلال امروز است

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه ملت ایران همواره بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب و ارزش‌های مورد نظر امام راحل ایستاده‌اند عنوان داشت: وحدت مثال‌زدنی مردم ایران در طول انقلاب و سال‌های پس از آن استقلال و آزادی را برای آن‌ها به ارمغان آورد و امروز هم سایه ولایت بر سر آن‌هاست و همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: قرآن کریم به مسلمانان سفارش می‌کند دعوت حق را از سوی اولیای الهی بپذیرند و به این ترتیب مورد لطف و بخشش خداوند قرار گیرند و توبه‌هایشان پذیرفته شود.

انتهای پیام/78004/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول