اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

بهره‌مندی روستاییان از آب لوله‌کشی ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: میزان بهره‌مندی روستاییان خلخال و کوثر از آب لوله‌کشی و بهداشتی باید ارتقا یابد.

بهره‌مندی روستاییان از آب لوله‌کشی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر در نشستی با مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه محرومیت‌زدایی و توجه به روستاها همواره مورد تاکید مسئولان نظام بوده و روستاییان به عنوان اقشار زحمت‌کش و تولید‌کننده محسوب می‌شوند، شایسته است با توجه ویژه مشکلات بنیادین آنها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات اساسی شامل برخورداری از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و بهداشت و درمان است که در این بین بهره‌مندی روستاییان از آب سالم و لوله‌کشی از اهم کارها و الویت جدی است.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس یادآور شد: ‌با توجه به اینکه برخورداری از نعمت آب لوله‌کشی روستایی خلخال و کوثر در قیاس با میانگین استانی وضعیت پایین‌تری دارد، توجه بیشتر به جبران کم‌توجهی‌های گذشته منجر خواهد شد.

جعفری بنه خلخال گفت:‌ شاخص بهر‌ه‌مندی از این نعمت در شهرستان کوثر 50 درصد و در شهرستان خلخال نیز 60 درصد است که با توجه به احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تجهیزات مدرن این حوزه باید این شاخص ارتقا یابد.

وی عنوان کرد:‌ از 142 روستای خلخال تنها 84 روستا و از 100 روستای کوثر نیز 50 روستا از آب لوله‌کشی روستایی برخوردار هستند، این در حالی است که در برخی از این روستاها میزان بهره‌مندی از آب لوله‌کشی به کمتر از یک ساعت نیز می‌رسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت حل این مشکلات را از سوی متولیان ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ این شایسته نیست که روستاییان ما در ساعاتی محدود از آب شرب سالم و بهداشتی استفاده کنند و در بقیه ساعات با تنگنا‌ها و مشکلاتی روبرو شوند.

جعفری بنه خلخال افزود: آبرسانی به 18 روستای خلخال در حال اجراست که از این تعداد  شش روستا کارهای اجرایی‌اش تمام شده و آماده بهره‌برداری است که هفت روستا نیز تا آخر سال و مابقی در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ اگر در تکمیل سد بفراجرد تسریع شود، آب لوله‌کشی 10 روستا نیز حل می‌شود.

نماینده جنوب استان اردبیل در مجلس ادامه داد:‌ علاوه بر این با توجه به اتمام مطالعات مجتمع آبرسانی از رودخانه قزل‌اوزن آب لوله‌کشی چندین روستا نیز در حوزه خورش رستم حل می‌شود که آغاز کار عملیاتی و اجرایی آن خواست اهالی نیز هست.

جعفری بنه خلخال ابراز داشت: در کنار طرح‌های یاد شده، حل مشکلات شبکه‌های آب روستایی شهرستان کوثر مدنظر ماست که امیدواریم با اجرایی شدن طرح مجتمع آبرسانی کوثر مشکلات این منطقه و اهالی ساکن در روستاها نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: قرار است این مجتمع پس از به بهره‌برداری رسیدن سد کوثر عملیاتی شود، ولی تا آن مرحله حل مشکلات روستاهای چالگرود که چشمه آب آن مهیا بوده و لوله‌گذاری آن انجام شده و روستای گزور و زرج‌آباد که مجوز حفر چاه نیز برای آنها صادر شده تا جبران کمبود آب صورت گیرد، عملیاتی و اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان در پایان سخنان خود از مسئولان امر به ویژه آب و فاضلاب روستایی خواست در حل این مشکلات تصمیم‌گیری عاجلی داشته باشند تا شاهد رفع این مشکلات و تنگناها باشند.

انتهای پیام/62001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول