اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ناحیه مقاومت چرام:

اقتصاد مقاومتی در توسعه بخش کشاورزی نقش اساسی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ناحیه مقاومت چرام گفت: اقتصاد مقاومتی در توسعه و رشد بخش کشاورزی نقش اساسی و مؤثری دارد.

اقتصاد مقاومتی در توسعه بخش کشاورزی نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام علی‌اصغر نورایی صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی با مشخص کردن مبنای اقتصاد، اظهار کرد: مبنا این است ما بتوانیم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخت‌ترین شرایط تحریم چرخه‌های تولید را به کار ببریم.

فرمانده ناحیه مقاومت و بسیج چرام جهت انجام این کار سیاست‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت را لازم دانست و با بیان این‌که اگر به عنوان یک مقوله امنیتی به این موضوع نگاه کنیم، عنوان داشت: امنیت می‌تواند اقتصادی، اجتماعی و غذایی باشد که در این میان امنیت غذایی مهم‌تر از بقیه موارد می‌باشد.

وی افزود: امنیت غذایی زمانی برقرار می‌شود که بتوانیم تولید کشاورزی را تا حد امکان بالا ببریم.

این مسئول جایگاه امنیت غذایی را در این راستا به‌طور کامل مشهود اعلام کرد و بهترین فاکتور موجود در بحث امنیت غذایی را افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی و دامی برشمرد که به‌طور مستقیم با خوراک روزانه مردم این شهرستان در تماس دارد.

نورایی با بیان این‌که در بحث تولیدات کشاورزی محصولات استراتژیک را داریم که در سطح کلان هم برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تولید گندم و برنج خرید تضمینی می‌گذارند و بخشی از نهاده‌هایی هم که مردم به عنوان کار کشاورزی می‌پردازند صیفی‌جات است.

وی با اظهار تأسف از این‌که فکری برای مصرف نمی‌کنیم، گفت: کشاورز نباید بر اساس تجربیات سال گذشته کشاورزی کند چرا که ممکن است امکاناتی را که دارد از دست داده و نهایتاً منجر به ضرر و زیان شود.

فرمانده ناحیه مقاومت و بسیج چرام در بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست‌هایی که بسیج دنبال می‌کند، تولیدات زود بازده را مطرح کرد و اذعان داشت: به جای این‌که ما دنبال یک گاوداری 50 رأسی باشیم، دو رأسی هم داشته باشیم تا تمام خانواده‌ها دنبال این قضیه رفته، تسهیلات ایجاد کرده و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

وی اضافه کرد: در دستور کار بسیج قرار گرفته که این رویه را به سمت واحدهای کوچک دامی و کشاورزی فرهنگ‌سازی کند.

نورایی با اعلام این‌که در بحث تولید مرغ خانگی سپاه وارد شده و در یکی از استان‌ها مسئولیت‌ این کار را به عهده گرفته تا بتواند زیرساخت را تهیه کند، تصریح کرد: قرار است این برنامه‌ها به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار بگیرد.

این مسئول یادآور شد: در بحث بازار مصرف و صنایع تبدیلی ما باید اولویت دهیم تا بتوانیم محصولات را در شرایط کنونی و تحریم‌ها به سطح مطلوبی برسانیم.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول