اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 104

420 طرح آبیاری تحت فشار در بابل افتتاح شد

خبرگزاری فارس:به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، 420 طرح آبیاری تحت فشار و یک طرح کلینیک گیاه‌پزشکی در بابل به بهره‌برداری رسید.

420 طرح آبیاری تحت فشار در بابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس در بابل، مدیر جهاد کشاورزی بابل صبح امروز در افتتاحیه این پروژه‌ها اظهار داشت: کلینیک گیاه‌پزشکی سبز آزمای شمال بابل از پروژه‌های دهه فجر بابل است که با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال افتتاح شد.

مسعود غلامی افزود: محل تأمین اعتبار این پروژه از صندوق توسعه بوده و مجهز به امکانات آزمایشگاهی جهت تشخیص دقیق آفات و بیماری‌های گیاهی است که با صدور نسخه‌های گیاه‌پزشکی و ارائه روش‌های مناسب مبارزه، منجر به کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی می‌شود.

غلامی ادامه داد: در دهه 50 و 60 به علت مصرف زیاد سموم کشاورزی شاهد افزایش بیماری صعب‌العلاج بودیم، در این راستا کاهش مصرف سموم کشاورزی و تولید محصول سالم از برنامه‌های راهبردی اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به این‌که بابل نیازمند هفت کلینیک گیاه‌پزشکی است، اظهار داشت: کلینیک گیاه‌پزشکی سبز آزمای شمال بابل دومین کلینیک گیاه‌پزشکی در این شهرستان است که افتتاح شد تا گامی مؤثر در جهت توسعه بخش کشاورزی باشد.

غلامی تصریح کرد: کشاورزان باید قبل از ورود به فروشگاه‌های عرضه سموم به این کلینیک‌ها مراجعه و نسخه ارائه شده را به فروشگاه‌های عرضه سموم دارای مجوز ارایه دهند، این امر سبب می‌شود تا برداشت محصول سالم‌تر، مصرف سموم کم‌تر و بهینه‌تر داشته باشند.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای اخوان با اعتباری بالغ بر 615 میلیون ریال در زمینی به مساحت 15 هکتار، پروژه آبیاری تحت فشار مسلمی با اعتباری بالغ بر 194 میلیون ریال در زمینی به مساحت پنج هکتار، پروژه آبیاری تحت فشار نوری با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3,7 هکتار و پروژه آبیاری تحت فشار آقاجانی با اعتباری بالغ بر 128 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3,1 هکتار افتتاح شد.

غلامی خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه به صورت 85 درصد بلاعوض دولتی و 15 درصد سهم خودیاری باغدار اجرا شد.

وی گفت: اجرای این پروژه راندمان مصرف آب را تا بیش از 80 درصد افزایش داده و به میزان قابل توجهی سبب افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

انتهای‌پیام/86009/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول