اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 قم عنوان کرد

راهیان نور بهترین برنامه فرهنگی مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار قم گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته می‌توان اردوهای راهیان نور را مؤثرترین برنامه فرهنگی مدارس دانست که تأثیر معنوی بالایی در دانش‌آموزان داشته است.

راهیان نور بهترین برنامه فرهنگی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حسین وحیدنیا در حاشیه اعزام جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه قم به اردوی راهیان نور اظهار کرد: از مهرماه امسال و در قالب چهار کاروان دختران ناحیه چهار آموزش و پرورش قم به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و در مجموع 800 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: در مرحله دوم که ویژه پسران است چهار کاروان تدارک دیده شده و در هر کاروان نیز 200 نفر حضور دارند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار قم با بیان اینکه بر اساس تصمیم اداره کل آموزش و پرورش و سپاه استان قم سهمیه‌های مشخصی به هر منطقه اعلام می‌شود گفت: نواحی آموزش و پرورش نیز این سهمیه‌ها را به مدارس ابلاغ می‌کنند و آن‌ها نیز ثبت‌نام از دانش‌آموزان را انجام می‌دهند و به طور کلی می‌توان گفت نیمی از دانش‌آموزان هر مدرسه به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در اردوهای راهیان نور کاملاً اختیاری بوده و دانش‌آموزانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند باید رضایت‌نامه کتبی از والدین خود را به مسئولان مدارس ارائه دهند.

وحیدنیا با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از اردوهای راهیان نور دختران در سال جاری بیان داشت: بر اساس این بررسی‌ها می‌توان اردوهای راهیان نور را مؤثرترین برنامه فرهنگی مدارس دانست که تأثیر معنوی بالایی در دانش‌آموزان داشته است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار قم اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی مختلفی که طی زمان اردوها برگزار می‌شود به همه مدارس ابلاغ شده است تا مسابقه‌ای با عنوان خاطره نویسی از سفرهای راهیان نور در بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار شده و به بهترین آن‌ها جوایز ارزنده‌ای اهدا کنند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی پس از اردوهای راهیان نور در مدارس گفت: برنامه استقبال از دانش‌آموزان توسط هم‌کلاسان و کادر مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته ضمن اینکه جلسات نقد و بررسی دستاوردهای فرهنگی و معنوی این سفرها نیز در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول