اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل خبر داد

تدارک 200 دستگاه اتوبوس مجهز برای کاروان راهیان نور

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل از تدارک 200 دستگاه اتوبوس مجهز برای اعزام کاروان راهیان نور اردبیل به مناطق عملیاتی خبر داد.

تدارک 200 دستگاه اتوبوس مجهز برای کاروان راهیان نور

عیسی فاخری در حاشیه مراسم عزیمت کاروان راهیان نور پسران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجموع سهمیه استان اردبیل اعم از دختران و پسران در سال جاری 17 هزار و 97 نفر است.

وی افزود: هیچ اجباری در اعزام دانش‌آموزان به این سفر وجود ندارد و ما برای اطمینان‌بخشی به خانواده‌ها 200 دستگاه اتوبوس مجهز را آماده کردیم تا در اعزام پسران نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

جلوگیری از تردد شبانه اتوبوس راهیان نور

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در ادامه از اعزام 200 روحانی، 200 راوی، 600 مربی و معلم و یک هزار و 200 مسئول همراه خبر داد و گفت: حرکت‌ها از مسیر سرچم نخواهد بود، به دلیل آنکه این مسیر هنوز از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار نیست و از تردد شبانه خودروها نیز جلوگیری می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه کاروان از ساعت 9 صبح حرکت کرده و 10 شب در اردوگاه ابوذر همدان اسکان یافته و فردای آن روز نیز حوالی ساعت 16 دانش‌آموزان در پادگان شهید حبیب‌الله منطقه اسکان می‌یابند، افزود: مسیر برگشت نیز به همین ترتیب خواهد بود و قرار نیست خودروها شبانه حرکت کنند.

فاخری به تدارک برنامه‌های رزم فرهنگی مسابقات مختلف داخل اتوبوس، بازدید از یادمان الوند، شلمچه، هویزه، دهلاویه و... اشاره کرد و گفت: هر دسته در قالب یک کاروان شامل 34 نفر در داخل اتوبوس به همراه سه فرهنگی، روحانی و راوی خواهد بود که در طی سفر برنامه‌های مختلفی را اجرایی و عملیاتی می‌کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل بیان داشت: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در هر اتوبوس‌ پلیس‌یارانی به کارگیری شدند تا موارد تخلفات راهنمایی و رانندگی را تذکر بدهند.

این مسئول یادآور شد: داخل اتوبوس‌ها به شکل تونل و سالن فرهنگی تعبیه شده تا دانش‌آموزان بتوانند در طی سفر از برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه در چنین فضایی سعی می‌شود با همراهی راوی، روحانی و همچنین مربی و معلمان برنامه‌های متنوع فرهنگی متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در نظر گرفته شود، افزود: در طی سفر علاوه بر این برنامه‌ها سعی می‌شود دانش‌آموزان خود روایتگر دیده‌ها و شنیده‌های‌ خود باشند تا از مناطق عملیاتی و یادمان‌هایی که بازدید می‌کنند در قالب سفرنامه و یا گزارش شرح حال مطالبی را نوشته و در مسابقه یاد شده شرکت کنند.

فاخری با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب آن هم به تعداد 20 هزار دانش‌آموز فضای پشتیبانی مناسب و شایسته‌ای را می‌طلبد، ابراز داشت: اینکه ما بتوانیم به همه این دانش‌آموزان سرویس‌هایی در حد ایده‌آل بدهیم از توان ما خارج است، اما امیدواریم با همراهی دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و مجموعه‌های پشتیبانی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول