اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

توسعه 20 هکتار فضای سبز در آینده / ادارات بدهی خود را پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت:‌ توسعه 20 هکتار فضای سبز در سال آینده جزو اولویت‌های شورای شهر و شهرداری اردبیل است.

توسعه 20 هکتار فضای سبز در آینده / ادارات بدهی خود را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در نشست با شهرداران مناطق مختلف اردبیل و در تشریح اولویت‌های برنامه‌ریزی سال آینده در اردبیل اظهار داشت: در سال 92 پیش‌بینی ما برای آسفالت‌ریزی 250 هزار تن است که همچنان با توجه به گرانی قیر در تامین این ماده اولیه و مصالح دیگر با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم متولیان امر در این حوزه یاریگر شهرداری باشند.

وی دیگر اولویت سال 92 را توسعه فضای سبز و احداث سرویس‌های بهداشتی اعلام کرد و یادآور شد: قرار است در 20 نقطه شهری تعداد 20 سرویس بهداشتی احداث شود و برای توسعه فضای سبز 14 درصد بودجه در نظر گرفته شود که با این روند توسعه 20 هکتار فضای سبز در اردبیل تحقق می‌یابد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه 25 درصد اعتبارات عمرانی مربوط به تملک و عملیاتی کردن 36 پروژه است، ادامه داد: البته 36 درصد اعتبارات نیز مربوط به بخش پژوهش و مطالعات شهری است که برای اولین بار در این زمینه بستر لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم آمده است.

بدری با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی – کاربردی شهرداری اردبیل و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه تصریح کرد: مراحل نهایی اخذ مجوز در حال سپری شدن است و انتظار داریم از سال آینده با جذب دانشجو مرکز علمی – کاربردی شهرداری اردبیل راه‌اندازی شود.

این مسئول همچنین از راه‌اندازی شهرداری الکترونیکی مناطق یک و دو اردبیل همزمان با دهه فجر و حرکت به سمت ممیزی املاک به شکل گسترده خبر داد و اذعان داشت: انتظاری که به عنوان چالش‌های شهرداری در سال 92 پیش‌رو داشته و از مسئولان نسبت به رفع آن همراهی و همکاری می‌طلبیم، اینکه در تزریق اعتبارات دولتی یاریگری شهرداری بوده و نهادهای مختلف بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند.

شهردار اردبیل گفت: تحقق بودجه به عوامل مختلف از جمله رونق ساخت و ساز و مشارکت مردم در پرداخت سهم شهرداری وابسته است که استدعا داریم شهروندان و همه نهادها و دستگاه‌ها در پرداخت معوقات و بدهی‌های خود اقدام لازم را انجام دهند.

بدری از استاندار اردبیل و دیگر مسئولان خواست با راهکارهای قانونی نهادهای دولتی و حاکمیتی را مجاب کنند تا بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند، چرا که شهرداری آمادگی دارد حتی به جای بدهی آنها ساختمان، زمین و خدمات ارائه شده را بپذیرد تا تسویه حساب کامل در این زمینه صورت گیرد.

وی از نمایندگان مجلس خواست در جذب منابع ملی تلاش و کوششی واقعی داشته باشند، چرا که در سال 91 در جذب این منابع از طرف نمایندگان اتفاق خاصی رخ نداد، در حالی که شاهد بودیم نمایندگان سایر شهرها با عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه بیشترین منابع اعتباری را به شهرداری‌های مربوطه جذب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در پایان سخنان خود تاکید کرد: در بودجه سال 91 پیش‌بینی ما از محل کمک‌های دولتی 25 میلیون تومان بود که امیدوار بودیم از رقم 50 میلیون تومان نیمی از آنها به اردبیل اختصاص یابد، اما از منابع تزریق شده تنها یک میلیارد تومان نصیب اردبیل شد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول