اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه 19 توسط خراسان جنوبی به لحاظ انجمن کتابخانه‌ عمومی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در پایان سال گذشته با دارا بودن 25 انجمن کتابخانه عمومی در رتبه 19 کشوری قرار گرفت.

کسب رتبه 19 توسط خراسان جنوبی به لحاظ انجمن کتابخانه‌ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب عصر امروز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده خراسان جنوبی در پایان سال گذشته با 25 انجمن کتابخانه عمومی در رتبه 19 کشوری قرار گرفت.

وی، یکی از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی کتابخانه‌های عمومی استان را تعلل برخی شهرداری‌ها در واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی دانست و تصریح کرد: برخی از شهرداری‌ها با گذشت پنج ماه از سال جاری حتی یک ریال به کتابخانه‌ها پرداخت نکرده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌‌ها کتابخانه‌های عمومی در پرداخت هزینه‌های جاری از قبیل هزینه آب، برق و تلفن دچار مشکل می‌شوند، افزود: از ابتدای امسال 16 شهرداری بخش اندکی از سهم نیم درصد را واریز کرده‌اند و از سوی 9 شهرداری دیگر هیچ‌گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است. 

قریب با اشاره به اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای شهرداری‌های استان در سال جاری بیش از 527 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: سهم کتابخانه‌های عمومی از این مبلغ بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال است که تاکنون تنها 300 میلیون ریال آن وصول شده است.

وی در ارتباط با مبنای واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها گفت: بر اساس استعلام انجام شده از دایره قوانین مجلس و وزارت کشور مبنای پرداخت سهم نیم درصد، درآمد کل شهرداری‌ها است. 

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز از مطالعه و تبیین طرح "کافی‌نت دانش‌آموزی" و طرح"خادمان فرهنگی با استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری" خبر داد و افزود: این طرح‌ها در راستای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، گسترش کتابخانه الکترونیک و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی قابل اجرا است.   

سیده زهرا حسینی به ناامن بودن محیط اینترنت برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های مقابله با این مشکل راه‌اندازی کافی‌نت‌های دانش‌آموزی در محیط کتابخانه‌ها و در بستر کتابخانه‌های الکترونیک محسوب است.

وی با بیان اینکه در طرح"خادمان فرهنگی با استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری" از مساجد به عنوان بستر مطالعه استفاده می شود، تصریح کرد: در این طرح بسته‌هایی فرهنگی متناسب با تمام افراد یک خانواده از طریق خادمان فرهنگی در مساجد بین خانواده‌ها توزیع می‌شود که هر بسته حاوی چند کتاب و سوالاتی پیرامون این کتب است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول